به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، ابراهیم اسلام‌پناه طی گفت‌وگویی با اشاره به خدمت آستان مقدس در راستای تکریم زائران کریمه اهل‌بیت(س) در مهمانسرای حرم مطهر، اظهار کرد: اکرام ویژه زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(س) در یادبود ۱۷ روز اقامت تمدن‌ساز حضرت تدبیری بود که امسال از سوی تولیت آستان مقدس به معاونت پشتیبانی و منابع انسانی ابلاغ‌شده بود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حرم بانوی کرامت از راه‌اندازی ربات هوشمند زائر با محوریت‌های معرفی حضرت، راهنمای زائر، پرداخت نذورات، ثبت‌نام فیش تبرکی و خدمات حرم‌شناسی یاد کرد و گفت: هزاران فیش مهمانسرای حضرت معصومه علیهاالسلام به شیوه سنتی در اقامتگاه‌ها، ورودی‌های شهر، ایستگاه‌های راه‌آهن، پارکینگ‌ها، صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر در این ایام توزیع‌شده است.

وی با بیان اینکه دوره نخست این طرح از ۱۰ آذر هم‌زمان با سالروز ورود پر خیروبرکت حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام تا ۲۷ آذر سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت دنبال شده است، مطرح کرد: توزیع فیش تبرکی با استفاده از سامانه ربات در طول ایام سال ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و مراحل ثبت‌نام و بهره مندی از تبرکی مهمانسرا، کانال‌های آستان در پیام رسان‌های ایرانی سروش و ایتا به آدرس astanqom@ را دنبال کنند.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه قرعه‌کشی فیش تبرکی و ارسال پیامک به برگزیدگان با استفاده از ربات هوشمند همچنان فعال است، گفت: صادقانه از همکاری کارکنان مدیریت‌های منابع انسانی، پشتیبانی، روابط عمومی و تبلیغات، فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان و اداره اطلاع‌رسانی و تشریفات حرم مطهر که مجری این خدمت هستند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در مدت اجرای مرحله نخست طرح ۵۶۴ هزار و ۲۱۲ بازدید از بخش‌های مختلف سامانه صورت گرفته و در بخش غذای تبرکی نیز ۸۳ هزار و ۱۱۵ نفر با موفقیت ثبت‌نام کرده و به قید قرعه میهمان سفره حرم حضرت فاطمه معصومه ‌سلام‌الله علیها بوده‌اند، تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ هزار بازدید نیز  از سایر امکانات سامانه همچون زیارتنامه، زندگی‌نامه و فضایل، حرم‌شناسی، راهنمای زائر، اعلام برنامه‌های حرم، مسابقات، هدایا و نذورات، رسانه و دیگر بخش‌ها انجام شده است.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت خدماتی از جمله اطلاعات مورد نیاز زائران در بخش «راهنمای زائر» با زیرمجموعه‌های مختلف ازجمله تلفن‌های ضروری، خدمات زائر، نقشه‌های حرم مطهر، شهر قم و کشور، آب‌وهوا و اوقات شرعی به‌صورت آنلاین  از ربات هوشمند حرم مطهر استفاده کنند.

پایان پیام/ ۹۶۱۱۲