به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی، در برنامه زمزم معرفت که همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می شود، گفت: همانطور که انسان برای پیمودن مسیر کمال باید رنج و مشقت‌های زیادی را تحمل کند برای منحرف نشدن باید بر استغفار از همه گناهان اصرار بورزد.
وی افزود: عده‌ای تصور می‌کنند که شمر و یزید و امثال آن‌ها یک شبه به درد انحراف مبتلا شدند و از همان ابتدا انسان‌های خبیثی بودند که باید گفت این‌طور نبوده بلکه این افراد به خاطر اصرار بر گناه از مسیر درست منحرف شده و در مقابل ولی زمان خود قرارگرفتند.
سخنران حرم مطهر تصریح کرد: بعضی از مردم گاهی اوقات تصور می‌کنند که اگر در زمان امام حسین(ع) بودند شاید بر ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» پاسخ نمی‌گفتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه این افکار بر پایه اعتقادات نادرست است، ادامه داد: شمر و عمر سعد یک‌روزه به این صفات رذیله نرسیدند؛ بلکه انحراف آن‌ها پس از رحلت شهادت گونه پیامبر(ص) و انحراف از غدیر و خلف وعده نسبت به بیعت با حضرت علی (ع) در غدیر بود.
وی ریشه و مبانی اعتقادی شیعیان ایران را قابل وصف در تراز اعتقاد معیار اسلام ناب محمدی دانست و گفت: در ایران اسلامی برخی از رذایل اخلاقی در میان مردم دیده می‌شود که ریشه و مبنا ندارد؛ بنابراین این رذایل را از راه‌های شرعی همچون امر به معروف و نهی از منکر می‌توان از میان برداشت.
خطیب حرم مطهر وجود رذایل اخلاقی رایج در جامعه امروزی را نشان از تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید مبلغین دین بیدار باشند تا بتوانند با راهبردهای دینی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر و مجاهدت های علمی با این نفوذ به مقابله برخیزند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با استناد به مجاهدت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: شیعیان ایران همواره لبیک گویان ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» امام حسین(ع) بودندو امام خمینی(ره) با انقلاب خود به جهانیان ثابت کرد که شیعیان ایران نه تنها بصیر بلکه بر ادیان و مذاهب همجوار خود، سیره لبیک گویی به راه حق را آموخته و تأثیرات فراوانی گذاشته‌اند.
وی یادآور شد: کسی که با عشق به کربلا کامش برداشته شده و شیر نوشیده باشد هرگز امام عصر و فرزند رسول خدا(ص) را در روی زمین تنها نخواهد گذاشت.