به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر علوی در برنامه زمزم معرفت با عنوان با حسین می توان به همه جا رسید، با بیان اینکه قران کریم واهل بیت(ع) دو جزء جدانشدنی هستند، گفت: امام حسین(ع) وقرآن کریم باهم شناخته می شوند، اگر کسی ادعا کند که امام (ع) را می شناسد ونسبت به ایشان محبت دارند ولی به قرآن عمل نکند در حقیقت امام حسین(ع) را نشناخت.
وی با بیان اینکه در هر عصری اطاعت از امام زمان بر دیگر تکالیف الهی اولویت دارد، اظهار کرد: در سال ۶۰هجری عده ای از اهل مدینه که انسانهای شایسته واهل قرآن بودند ولی وقتی امام حسین(ع) به سمت مکه وکربلا هجرت کردند، در قیام عاشورا به بهانه عمل به احکام الهی وتفسیر قرآن شرکت نکردند و ولی خدا را تنها گذاشتند.
حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان اینکه کربلا جلوه گاه عاملان به قرآن است، گفت: حبیب بن مظاهر از قاریان وعاملان به قرآن بود که زمانی که به امام حسین(ع) پیوست، برگشت تا قوم خود را برای همراهی با امام خویش به کربلا بیاورد ولی به خاطر ممانعت دشمن کسی همراه او به کربلا نیامد وخود تا آخرین نفس لحظه ای از تلاوت قرآن غفلت نکرد ودر نهایت در رکاب امام خویش به شهادت رسد وامام حسین(ع) در وصف ایشان می فرماید خدا به تو خیر دنیا و آخرت عنایت کند.
وی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) از شعائردینی است، گفت: گاهی گفته می شود که به جای مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) محفل قرآن برگزار شود که این درست نیست وباید در کنار عزاداری برای امامان معصوم(ع) از معارف قرآنی نیز بهره برد.
وی با بیان اینکه برای انس گرفتن با قرآن کریم باید در مدار ولایت اهل بیت(ع) حرکت کرد، مجالس اهل بیت(ع) بهترین جا برای بهره گیری از معارف قرآنی و عمل به سیره عملی اهل بیت(ع) و عمل به آیات قرآن است.