به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی دهقان، در نشست شورای ستاد احیای زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی درباره احیای زکات انجام شده است.
مدیر کل امور اجرای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سال جاری در مسیر هزینه نمودن زکات گفت: در سال جاری، ۶۰ درصد از میزان زکات دریافتی برای فقرا و نیازمندان و ۴۰ درصد آن در راستای برنامه های توسعه ای هزینه خواهد شد.
وی ایجاد کمیته راهبردی در راستای احیای زکات در استان های کشور گفت: بر اساس برنامه روزی صورت گرفته، لازم است کمیته راهبردی مشتکل از اعضای شورای احیای زکات استان، صدا و سیمای مرکز استان و جهاد سازندگی استان تشکیل شود تا امور زکات ساماندهی هرچه بیشتری داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین دهقان افزود: همچنین بر اساس توافق صورت گرفته با آموزش و پرورش، برنامه های آموزشی برای آشنا نمودن دانش آموزان با زکات اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به نقش قم و حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در نشر معارف اسلامی گفت: با توجه به این جایگاه، شایسته است دفتری به نام زکات در حرم مطهر ایجاد شود و مشاوره ها و بیان مباحث پیرامون زکات مطرح شود.