به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسنی در سخنرانی قبل از ظهر در شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه یکی از مواردی که دشمنان اسلام همواره برای از بین بردن آن تلاش وسرمایه گذاری می کنند هویت وفرهنگ دینی است، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مواظب باشید که فرهنگ غرب بر شما غالب نشود و گرنه هویت دینی و هیبت اسلامی را از شما می گیرد.
وی افزود: در دوران امام سجاد(ع) ظلم وستم به گونه ای رایج شده بود که مردم از ترس دستگاه های حکومتی جرات ابراز محبت وهمراهی اهل بیت(ع) را نداشتند وتنها ۵الی ۶نفر همراه امام بودند.
خطیب حرم مطهربا بیان اینکه یکی از رسالت های امام سجاد(ع) در آن دوران ظلم وخفقان تشریح هدف دین وپیام های عاشورا بود، اظهار کرد: اولین کاری که امام (ع) در این راستا انجام دادند کوشش سازنده به امید ایجاد حکومتی الهی از طریق مسائل فرهنگی و تبلیغ دین و آگاه کردن مردم از حقایق بوده است که مردم به این معرفت برسند که ولی وپیشوای واقعی مردم اهل بیت(ع) هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان دین همواره به دنبال از بین بردن فرهنگ شیعه هستند وبرای رسیدن به این هدف هزینه ها وسرمایه گذاری های زیادی می کنند، گفت: اگر دشمن فرهنگ دینی شیعه را بگیرد شخصیت وهویت او را از بین برده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: دومین کاری که امام سجاد(ع) در آن دورانی که مردم از ظلم حاکمان به ستوه آمده بودند انجام دادند احیای فرهنگ ناب محمدی از طریق ارتباط حداکثری با عامه مردم بوده به گونهای که غلامان زیادی را خریداری می کردند وبعد از تربیت و تعلیم آها را به عنوان مبلغان دینی برای ارشاد مردم می فرستادند.
سخنران حرم مطهر تصریح کرد: سومین کاری که امام سجاد(ع) برای ترویج فرهنگ عاشورا واحیای دین اسلام انجام دادند، بیان تفکر اصیل اسلامی از طریق سخنرانی ها و دعاها ومناجات در صحیفه سجادیه است که ضمن ستایش پروردگارمتعال، مکارم اخلاقی به شیوه دعا بیان می کند.