به گزارش پایگاه خبری استان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حسنی در سخنرانی قبل از ظهر درشبستان امام خمینی حرم مطهرخاطرنشان کرد: طبق قانون وراثت حضرت زینب(س) صفات وفضایل خود رااز پیامبر(ص)، حضرت خدیجه(س) حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) که چراغ های هدایت برای بشریت بودند به ارث برده واین دلیل بر ماندگار شدن حضرت زینب(س) برای تاریخ شد.
وی قدرت تدبر وتفسیر قران کریم را از دیگر فضایل حضرت زینب(س) برشمرد وگفت: حضرت زینب(ع) با اینکه هیچ گاه معلمی نداشتند اما در تفسیر قرآن واصول فقه شاگردان زیادی را پرورش دادند چنانچه امام سجاد(ع) در وصف ایشان می فرمایدعمه جان تو با اینکه استادی نداشتی اما به لطف خداوند درس فقه وتفسیر قران کریم را به زیبایی بیان کرده ای.
خطیب حرم مطهر تصریح کرد: نقل شده روزی حضرت زینب (س) در منزل برای شاگردان خود حروف مقطعه (ک، ه،ی، ع ص) را تفسیر می کردند که امام علی (ع) وارد شدند وبه ایشان فرمودند این حروف تفسیر خاندان شما در واقعه کربلا است وسپس حوادث عاشورا را برای ایشان شرح دادند و بر واقعه عاشورا گریستند.
وی بارزترین صف حضرت زینب(س) را صبر همراه مبارزه ذکر کرد وگفت: صبوری حضرت زینب (س) در عصر عاشورا به حدی زیاد بود که ملائکه شگفت زده شدند وآنگاه که حضرت(س) برادرش امام حسین(ع) را در آغوش گرفت وفرمود” اللهم تقبل هذا قلیل القربان” که این نهایت فروتنی وسپاسگزاری حضرت زینب(س) در برابر خداوند متعال است وهم تیری است بر قلب دشمن تا با انها بفهماند که ای دشمن سنگدل خیال نکنی که ما خوار شده ایم بلکه ما سرافرازیم زیرا برای خدا قربانی داده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین حسنی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) حتی در بدترین شرایط که کسی تاب ومقاومت در برابر مصائب کربلا را نداشت لحظه ای از یاد خداوند غافل نشدند وحتی در شب یازدهم محرم با اینکه امام سجاد(ع) در بستر بیماری بودند وکاروان کربلا اسیر شدند حضرت زینب(س) نافله شب را فراموش نکرده اند ودرطول مسیر هر گاه فرصتی می یافتند واقعه کربلا را برای مردم بیان می کردند.
وی ادامه داد: ویژگی دیگر حضرت زینب(ع) ولایت پذیری ایشان در دوران امامت امام علی(ع)، امام حسن وامام حسین(ع) بوده که دستورات امام زمان خویش را بدون چون وچرا اطاعت می کردند شرط ازدواج حضرت نیز همراهی امام زمان خویش تا آخرین لحظات بوده است .