به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سعیدی ظهر امروز در دیدار کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: در هر انقلاب و حرکتی که به زندگی مردم مربوط می شود، مسائل اقتصادی، از جمله صنعت، معدن و تجارت اهمیت زیادی دارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که برخی وزارت خانه ها و ادارات، به صورت مستقیم با مردم ارتباطی ندارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله نهادهایی است که در مسیر تأمین نیازهای مردم و ارتقای سطح اقتصادی جامعه، با آنها ارتباط مستقیم دارند.
وی با اشاره به داستان حضرت یوسف علیه السلام در قرآن کریم و انجام کارهای اقتصادی این پیامبر الهی در راستای نجات مردم از خشکسالی گفت: با  تدبیری که این پیامبر الهی در مسائل اقتصادی به کار بستند، مردم از خشک سالی نجات یافته و شرایط اقتصادی آنها را نیز بهبود یافت.
آیت الله سعیدی با تأکید بر این که برای مسائل اقتصادی، باید کاری کرد که مردم احساس آرامش کنند، گفت: نباید مردم این گونه فکر کنند که آمد و رفت مسئولان موجب تغییرات گسترده اقتصادی می شود. این تفکر موجب آسیب دیدن نظام می شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی و تأکید بر اهتمام به تولید، گفت: شما باید در عین توجه به تجزبیاتی که اندوخته اید، رهنمودهای رهبری را سرلوحه کارهایتان قرار دهید و به گونه ای عمل نشود که با آمد و رفت دولت ها، سیاست های اقتصادی در تضاد هم باشد.
امام جمعه قم ادامه داد: در استان قم، ظرفیت های اقتصادی زیادی وجود دارد، باید در قم رنج محرومیت را که در گذشته به آن تحمیل شده است را برطرف نمود منابع اقتصادی به صورت عادلانه در میان این مردم توزیع گردد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید به گونه ای باشد که مردم در عرصه اقتصادی به مسئولان اعتماد کامل داشته باشند و مسئولان نیز با انصاف و محبت آنچه که در اختیار دارند، در میان مردم توزیع کنند.
در این دیدار، احمد ذاکری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  در ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان گفت: این سازمان با توجه به جایگاه شهر مقدس قم و حضور گسترده مسافران و زائران، در عرصه اصناف و بازار، بازرسی و نظارت ویژه ای دارد که در این راستا بیش از ۵۰ بازرس همواره در حال فعالیت هستند.
وی افزود: مبارزه با توزیع کالای قاچاق، افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان، دعوت از هیئت های تجاری به بازار قم، عرضه تولیدات استانی از جمله کارهایی است که در عرصه تجارت انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درباره حوزه صنعت گفت: با توجه به رکود بازار، بخش صنعت استان با مشکلات زیادی روبرو است که در این راستا، سیاست سازمان شناسایی نقاط قوت و ضعف از طریق تحقیقات میدانی و بازدید و شناسایی و بررسی آنها می باشد.
وی مشکلات مالیاتی، بانکی، بیمه، تأمین اجتماعی و امور زیربنایی را از مشکلات صنعت استان برشمرد و گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل رفع موانع تولیدی و تشکیل ستاد تسهیل، اقدامات ارزشمندی در این عرصه انجام شد.
ذاکری خاطرنشان کرد: معادن ارزشمندی در استان وجود دارد که از جمله آنها، معدن منگنز، شن و ماسه، گچ و آهک می باشد، البته در این عرصه مراقب هستیم که این استخراج ها، بر محیط زیست صدمه وارد نکند.