به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین واضحی در سخنرانی قبل از ظهردر شبستان امام خمینی حرم مطهر تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم یکی از صفات وویژگی های کسانی که در قیامت مورد رحمت الهی قرار می گیرند را تبعیت و تسلیم محض در برابر دستورات پیامبر اکرم (ص) بیان می کند.
وی با استناد به آیه ۱۵۷ سوره اعراف، اولین ومهمترین صفت پیامبراسلام(ص) را رسول بودن درعین نبی خدابودن ایشان عنوان کرد وگفت: پیامبر(ص) نبی خداست یعنی کسی است که با عالم بالا در ارتباط بوده وبه او وحی می شود و هیچ ماموریت ودستوری برای ابلاغ دین اسلام ندارد ودر عین حال نیز رسول است یعنی مامور به تبلیغ دین اسلام وهدایت مردم است.
سخنران قبل از ظهر حرم مطهرخاطرنشان کرد: پیامبر(ص) برای تبلیغ دین وهدایت مردم، سختی های بسیاری را متحمل شد وبا آنکه کفار وشرکین بدترین رفتارها واهانت ها را در حق او روا می داشتند ولی ایشان هیچگاه از انجام رسالت خود کوتاهی نکرده و کوچکترین بد اخلاقی و نفرینی نسبت به آزار دهندگان انجام داد.
وی افزود: از کسانی که همواره بر سرراه تبلیغ دین اسلام مانع ایجاد می کرد ابولهب عموی پیامبر(ص) بود چنانچه شاهدی نقل می کند دریکی از بازارهای مکه جوانی را دیدم که می‏گفت: ای مردم بگویید: “لا اله الا الله” تا رستگار شوید. ناگاه مردی را پشت سر او دیدم که به او سنگ می‏زد و در حالی که ساق پای آن جوان را خون آلود کرده بود، می‏گفت: ای مردم! این مرد دروغ پرداز است. حرفهایش را قبول نکنید. پرسیدم: اینها کی‏اند؟ گفتند: این جوان محمد(ص) است، و آن عموی او ابولهب که او را دروغگو می‏پندارد.
حجت الاسلام والمسلمین واضحی با بیان اینکه محتوای بعثت پیامبر(ص) ترویج معارف الهی بود، اظهار کرد: پیامبر(ص) همواره مسلمانان را امر به معروف و نهی از منکرات می کرد، هر انچه که پیامبر(ص) به آن امر می کرد مطابق با عقل بشر بود وکارخهایی که از انجام آنها نهی می کرد همان کارهایی بودند که برای عقل ناشناخته بودند.
وی ادامه داد: بزرگترین معروف، دین خدا است که پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال آن را به جهانیان معرفی کرد و بدترین منکرات ظلم وستم بود که حضرت (ص) مردم را ازآن نهی وخود با ظالمان مبارزه می کرد.
خطیب قبل از ظهر حرم مطهر با ابراز تاسف از اینکه امرزه در جامعه امربه معروف ونهی از منکر فراموش شده است، گفت: پیامبر(ص) در جمع مسلمانان چوبی را برداشت ودر حالی که پوست آن را می کند، فرمود: ای مسلمانان بدانید اگر امرو نهی را در جامعه احیا نکنید خداوند در قیامت مانند این چوب، پوست از بدنتان می کَند.
حجت الاسلام والمسلمین واضحی بیان داشت: محتوای دعوت پیامبر(ص) با فطرت پاک وعقل سلیم بشرسازگار بودو  مردم را از هر آنچه که با طبع انسان ناسازگار بود نهی می کردند و آنچه با فطرت و قلب انسان متناسب بود را دستور می داد.
وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) با رسالت خود، بشر را از غل وزنجیرهای خرافات وجهل ونادانی، فخرفروشی، ظاهر گرایی و فاصله طبقاتی نجات داد.