به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در این مراسم بعد از پخش کلیپی از تلاوت آن مرحوم در محضر امام خمینی(ره)، یکی از مداحان به مرثیه سرایی برای اهل بیت(ع) پرداخت و در ادامه علی سلیمی از قاریان نوجوان به تلاوت قرآن پرداخت و در ادامه نیز حسین یزدان پناه آیاتی از سوره مبارکه الرحمان را قرائت کرد.

در ادامه مهدی عادلی از قاریان بین‌المللی نیز به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمید صفارهرندی در سخنانی به تشریح ویژگی‌های اخلاقی استاد فقید پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین صفارهرندی در این مراسم استاد علامی را از پیشتازان لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب برای نهضت توجه به مفاهیم و ترجمه قرآن دانست و اظهار داشت: استاد علامی از سال ۸۱ به حوزه آموزش ترجمه و مفاهیم وارد شد چه اینکه قبل از آن در زمینه قرائت فعالیت می کرد، زیرا وی معقتد بود که باید این دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن برای عموم مردم مرتفع شود.

وی یکی از بارزترین ویژگی های استاد علامی را غیرت دینی و خستگی‌ناپذیری در کارهای قرآنی عنوان کرد و افزود: او در عرصه آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن فردی جهادگر بود به گونه‌ای که با وجود وضعیت بیماری قلبی که داشت، روزانه ۱۴ ساعت فعالیت می کرد و حتی شبی که ایشان به رحمت خدا پیوست بعد از تشرف به حرم حضرت معصومه(س) قرار بود به تدریس قرآن بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین صفارهرندی با اشاره به مسئولیت های استاد علامی در اوایل انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:آن مرحوم مدتی فرمانده سپاه آمل بود ولی براثر فشار کار درجوانی به بیماری قلبی مبتلا شد.

یادآور می شود حجت‌الاسلام شهیدی پور، داور بین‌المللی قرآن حیدر کسمایی، داور ممتاز استان، حجت‌الاسلام و المسلمین مشرف، مسئول مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه، حسین اسدی، مدیرکل قرآن و حدیث المصطفی، علی علیزاده، قاری، توکلی بینا، حافظ قرآن و مدیرکل آبفای استان، محسن زهدی علیپور، حسین یزدان پناه از جمله قراء و فعالان قرآنی حاضر در این مراسم بودند.