به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در بین نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره)، با گرامیداشت سالروز ورود حضرت فاطمه  معصومه سلام الله علیها گفت: در چنین روزی مردم قم به استقبال دختر امام موسی کاظم و خواهر امام رضا علیهماالسلام و کریمه آل الله رفتند و مقام این بانو را گرامی داشتند.
وی افزود:  حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در این هجرت بزرگ به قم، قدم به شهری گذاشتند که پیش از ولادتشان، جد بزرگوارشان امام صادق علیه السلام این مکان را حرم اهل بیت علیهم السلام نامیده و خبر از حضور و سکونت ایشان در قم داده بودند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به خیرات و برکات هجرت بانوی کرامت به قم گفت: دل در کنار حرم این بانو، بوی مدینه و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را استشمام می کند؛  هرکه این بانو را زیارت کند، بهشت بر  او واجب می شود و این زیارت، بوی بهشت می دهد.
وی حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را محل آمد و رفت فرشتگان عنوان کرد و گفت: در این حرم شریف، همواره ذکر، نماز، درس، دعا و صلوات وجود دارد، از این رو در این حرم مطهر همیشه بهار است.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: همه مجاوران و زائران باید حرمت حرم آل الله را با اعمال و اذکار، عفاف و حجاب، طهارت و عمل به احکام دینی حفظ کنند.
وی با بیان این که هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله  علیها به قم، منشأ هجرت های بزرگی به این شهر شد، گفت: هجرت آیت الله شیخ عبد الکریم حائری و تأسیس حوزه علمیه قم، هجرت آیت الله العظمی بروجردی و توسعه این حوزه، هجرت حضرت امام خمینی(ره) به قم و تأسیس انقلاب اسلامی و هجرت مراجع تقلید، علما و بزرگان دینی همه در ادامه هجرت بانوی کرامت به قم است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به هجرت طلاب و فضلای زیادی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان به قم و تحصیل آنها در حوزه، اظهار داشت: از جمله این افراد، شیخ ابراهیم زکزاکی از نیجریه بود که پس از چندی تحصیل در حوزه علمیه قم، به نیجریه رفت و بیش از ۱۲ میلیون نفر را در این کشور شیعه کردند؛ نمونه دیگر نیز شیخ نمر باقر النمر است که به برکت حضور در قم و مجاورت با بانوی کرامت، در عربستان سعودی تأثیرگذار بود و به دست جلادان این کشور به شهادت رسید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید از وجود مبارک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مدد بجوییم و با عنایت خاص ایشان، کشور را از هر گزندی بیمه نماییم و زمینه را برای حکومت حضرت ولی عصر(عج) فراهم سازیم.