به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی قبل از ظهر چهارشنبه ۵ خردادماه ۹۵ دردیدار با اعضای شورای عالی استانها به ریاست دکتر مهدی چمران که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب و بزرگان و مراجع در خصوص دور شدن از فرهنگ الهی اظهار داشت: اکنون بسیاری از معیار های اسلامی در ساخت و ساز رعایت نمی شود و معیارهایی برگرفته از فرهنگ غرب وارد فرهنگ ما شده است که باید با آن برخورد کرد زیرا غربی ها خیرخواه مانیستند .

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ژاپن را نمونه ای از ورود فرهنگ بیگانه به آن کشورو برهم خوردن بسیاری از معادلات در این کشور کهن عنوان کرد و گفت: امروز می بینیم که به یاد آن فرهنگ سنتی فیلم هایی ساخته می شود که روزهای حاکمیت آن سنت را به یاد مردم آن کشور بیاندازد.

وی با اشاره به داستان حضرت سلیمان نبی علیه السلام که حتی شیطان را هم به خدمت می گرفت تا سرزمینی را با ملاک های الهی آباد کند گفت: امروز شاهدیم که برخی برخلاف این روش، افرادی را برای تعلیم فرهنگ غیر الهی و بیگانه با آن، به کشورهای دیگر می فرستند که نتیجه آن ساخت و سازهایی با منش و فکر غیر الهی است.

آیت الله سعیدی با تاکید بر ریشه دار بودن فرهنگ ایرانی اسلامی تصریح کرد: این انقلاب، امانتی است که به ما رسیده است و ما باید در مقابل فرهنگ آمریکایی که براساس یک تصادف کشف شده و با قتل و جنایت به وجود آمده است ، ایستادگی داشته باشد .

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، با اشاره به صلوات شعبانیه و دعاهایی که بعد از صلوات بر محمد و آل محمد آمده است، خطاب به اعضای شورای عالی استان ها گفت: سفارش می کنم که از فرصت پیش رو برای اندوختن معنویت بیشتر برای ورود به شهرالله استفاده کنید و با این کار در شورای شهر و خدمات شهری تلاش کنید که مردم ما در تراز اسلامی باشند.

وی افزود: وقتی شهر دل آباد باشد، آبادگرانی که می خواهند شهرشان را آباد کنند باید از شادی درونی برخوردار باشند و معارف دینشان را بدانند تا بهتر خدمت کنند.

در ابتدای این دیدار مهدی چمران به نقش شورای عالی استانها در کشور و نحوه تشکیل آن اشاره کرد و با اشاره به تشکیل دیرهنگام شوراها در کشور، گفت: حسن این دیدارهای سالانه در قم و زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، پاک شدن روح و مخلصانه تر شدن کارهاست .