به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: هماهنگ شدن و انسجام افرادی که در اقامه امر به معروف و نهی از منکر در حال خدمت هستند، اهمیت زیادی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در استان قم، مجموعه هایی در طریق امر به معروف و نهی از منکر در حال تلاش هستند که نخستین آنها، «ناصحین» به همت فقیه فرزانه، حضرت آیت الله میانجی شکل گرفت. اولین مجموعه ای که یک فقیه در رأس آن حضور داشت و عده ای مؤمن و متعهد پشت سر او قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه حضرت آیت الله میانجی از تشریفات دوری کرده، همواره بر غنای کیفی کارها تأکید داشتند، گفت: با توصیه های آن بزرگوار این جمعیت شکل گرفت که تا امروز به خدمتگزاری در این عرصه مشغول هستند. این شخصیت، در کنار چنین خدماتی، از نظر علمی و عرفانی نیز در جایگاه رفیعی بودند. در کنار آنها، مجموعه های دیگری نیز وارد عرصه شدند و به سهم خود خدمتی ارائه نمودند.

آیت الله سعیدی درباره آثار  و برکات تلاش های فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: چهره مذهبی قم و آنچه از شعائر دینی که این شهر را متمایز از شهرهای دیگر می کند، فعالیت افراد و نهادهای دینی است که با امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را از ترویج منکرات حفظ کرده اند.

وی در ادامه، انسجام مجموعه های فعال در عرصه امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و گفت: وقتی این مجموعه ها از کارها و فعالیت های یکدیگر بی اطلاع باشند، از دیگر افراد جامعه چه انتظاری است؟

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: اگر این نهادهای دینی جلسات مشترکی با هم، برگزار و گزارشی از فعالیت های خود ارائه نمایند، ضمن آگاهی از فعالیت های یکدیگر، موجب هم افزایی و استفاده از ظرفیت های یکدیگر می شوند. ضمن اینکه در ادامه، وحدت رویه ای میان این نهادها ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم دینی، اثرگذاری ای که کارهای جمعی دارد، در کارهای انفرادی نیست، چراکه خداوند در همدلی و هم افزایی برکت خاصی قرار داده است.