امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام چشم طمع و تعرض به جمهوری اسلامی دارند و زمانی می توانند به اهداف شوم و پلید خود برسند که بتوانند بین مذاهب اسلامی در داخل ایران اختلاف ایجاد کنند.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار ائمه جمعه شیعیان و اهل سنت شهرستان قشم گفت: ما پیرو اهل بیتی(ع) هستیم که در زمان های مختلف با وجود اختلافات در جامعه اسلامی، افراد را به انسجام و وحدت در مقبل دشمنان اسلام دعوت می کردند و این مساله باید سرلوحه ما قرار بگیرد.
امام جمعه قم افزود: در انسجام و اتحاد اقوام و طوائف اسلامی برکت برای خود اقوام وجود دارد و باعث می شود محبت ها بیشتر شود و کینه ها و دلخوری ها از بین برود و بر اساس تفاهمی و اتحادی که به وجود می آید خیر و برکت نازل می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام چشم طمع و تعرض به جمهوری اسلامی دارند و زمانی می توانند به اهداف شوم و پلید خود برسند که بتوانند بین مذاهب اسلامی در داخل ایران اختلاف ایجاد کنند.
آیت الله سعیدی در ادامه با تبیین نقشه های شوم دشمن گفت: دشمنان اسلام، نان و تجارت خود را در اختلاف بین مسلمین می دانند اما وحدت مانع تحقق اهداف شوم آن ها می شود، لذا تمام توان خود را به کار می بندند تا بتوانند دو دستگی در میان مسلمانان ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: ضرورت دارد در جمع های علمی و عالمانه به مسائل اختلافی پرداخته شود نه در جمع های عامیانه، تا به دور از دست تفرقه افکنان و بدون حاشیه سازی توسط دشمنان، مباحث مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد.
امام جمعه قم در ادامه تاکید کرد: حفظ انسجام و اتحاد امری لازم است و باید مسائل اشتراکی محور مباحث علمی باشد و فضای تعامل و تعاون بین مسلمانان ایجاد شود.
وی در پایان با اشاره به گروه های تروریستی و تکفیری داعش و وهابیت گفت: وهابیت و تکفیری ها در جهان اسلام توسط دشمنان اسلام تاسیس و تجهیز شده اند و در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده اند و حتی تا کنون یک گلوله هم به سمت صهیونیست ها شلیک نکرده اند در حالیکه فقط مسلمانان را اعم از شیعه و اهل سنت را به قتل می رسانند.
انتهای پیام /۱۱۰