تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اعتکاف یکی از فرصت های عالی برای تفکر کردن انسان ها است چون قیامی که قرار است انجام شود در پرتو این تفکر شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف و مدیران استان قم گفت: خداوند در قرآن کریم از بندگان مطالبه می کند که به صورت دسته جمعی و اگر نشد به صورت فردی قیام کنند که نشان از این دارد که در جلوس و ایستایی اهداف مقدس محقق نمی شود.

امام جمعه قم افزود: باید در قیام ها تغییر وضعیت و تبدیل به احسن ها صورت بگیرد تا اهداف محقق شوند و انسان همیشه باید برای کارهای اصولی و اساسی در مرحله اول قیام کند و ثانیا تغییر وضعیت بدهد و تفکر نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: اعتکاف یکی از فرصت های بسیار عالی برای تفکر کردن انسان ها است چون قیامی که قرار است انجام شود در پرتو این تفکر شکل می گیرد و مردم در زمان اعتکاف تغییر وضعیت می دهند و یک دگرگونی در درون آنها ایجاد می شود.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: در زندگی روزمره با توجه به وجود کارهای زیاد فردی، فرصت کافی برای تفکر وجود ندارد، لذا تفکرکردن زمان و مکان و فراغت خاصی را می طلبد و این مراسم یکی از همان زمان های طلایی برای تفکر کردن است.

وی افزود: مراسم اعتکاف هم از نظر زمانی مصادف با یکی از بهترین ماه ها است و هم از نظر مکانی در بهترین اماکن روی زمین برگزار می شود و اعتکاف یک فرصت الهی برای انسان ها است که بتوانند خود با معنویت گره بزنند.

امام جمعه قم اظهار داشت: یکی از عرصه های تفکر در اعتکاف این است که تفکر کنیم که نصیب و سهم ما از دنیا چقدر است و چگونه باید از آن برای آخرت استفاده کنیم و این مساله یکی از مطالبات خداوند از بندگان است.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه انسان باید به دنیا نگاهی معنوی و مقدمه ای برای آخرت باشد به همین خاطر، دنیا طلبان از آخرت هیچ بهره  و نصیبی ندارند.

تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: باید عوامل اجرایی مراسم اعتکاف در سطح کشور حداقل سالی یکبار با همدیگر نشست داشته باشند.

وی در پایان گفت: قم مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و احیاگر سنت های فراموش شده الهی است لذا باید این مساله حفظ شود و همچنین باید سنت های حسنه مثل اعتکاف که ریشه در معارف دینی دارد به درستی حفظ و گسترش داده شود.

انتهای پیام /۱۱۰