رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برخورد جناحی نداشته‌ایم، گفت: ستاد اقامه نماز با وجود اینکه یک مجموعه اجرایی نیست اما همدلی مطلوبی داشته و در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر از استعدادهای مختلف استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد خامه‌یار ظهر امروز در دیدار کمیته ارزیابی ستاد اقامه نماز استان قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، اظهار کرد: این ستاد در سطح کشور با ۸۲ سازمان و نهاد تفاهم دارد اما برخی از این مجموعه‌ها در استان قم دارای بخش استانی نیستند به همین علت فقط ۶۸ مجموعه در استان قم مورد ارزیابی قرار داده می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نماز در دستگاه‌های اجرایی استان قم در سال‌های گذشته نیز مطلوب بوده است، اضافه کرد: با ارائه ‌تذکرات لازم و تقدیر از برترین دستگاه‌ها توانسته اقامه نماز را به شیوه جدی‌تری دنبال کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اقامه نماز و امور فرهنگی مرتبط به سید مهدی صادقی استاندار، سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم ارائه می‌شود، عنوان کرد: دبیران نماز در دستگاه‌های اجرایی را در جلسه‌ای دعوت کرده تا سخنان آنان را شنیده و در صورت لازم تذکرات لازم را به آنها ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها برخورد جناحی نداشته‌ایم، گفت: ستاد اقامه نماز با وجود اینکه یک مجموعه اجرایی نیست اما همدلی مطلوبی داشته و در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر از استعدادهای مختلف استفاده می‌کند.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: استان قم ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است اما برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این ظرفیت‌ها توجه لازم را ندارند در حالی که این مجموعه‌ها علاوه بر فعالیت داخلی می‌توانند از ظرفیت‌های خارج مجموعه خود نیز استفاده کنند.

وی از کمبود نمازخانه‌ها در جاده‌ها یاد کرد و ادامه داد: هیچ فردی نمی‌تواند نسبت به اهمیت موضوع اقامه نماز بی‌توجه باشد به همین علت سال گذشته با استفاده از ظرفیت شهرداری در راستای رفع این مشکل اقداماتی را انجام داده‌ایم؛ در سال جاری نیز نخستین را با مدیرکل دارایی استان داشته تا بتوانیم در حوزه فرهنگی و اقامه نماز فعالیت‌های لازم را دنبال کنیم.

خامه‌یار خاطرنشان کرد: امیدواریم در نشست دبیران ستاد اقامه نماز استان قم بتوانیم از سخنرانی آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی مشاور فرهنگی استاندار قم با بیان اینکه کمیته ارزیابی ستاد اقامه نماز وضعیت نماز در ادارات و دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، اظهار کرد: به صورت سه هفته متوالی این کمیته بررسی‌های لازم را بر اساس مستندات انجام و نتایج را ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اینکه وضعیت نماز در دستگاه‌ها مطلوب‌تر شده است، اضافه کرد: با وجود اینکه در مورد برخی بی‌توجی‌ها تذکرات لازم داده شده است تا هنگام نماز در ادارات جلسه‌ای نباشد اما به طور کلی دستگاه‌ها اقامه نماز را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده و تا کنون در سطح استان تغییرات مطلوبی انجام شده است.

نماینده آیت‌الله سعیدی در کمیته ارزیابی ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی به ویژه شهر قم نباید هیچ بی‌نمازی وجود داشته‌ باشد، تصریح کرد: تا کنون فعالیت‌های بسیاری در راستای رسیدن به این هدف انجام شده است.

انتهای پیام/۱۱۵