استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه شناخت امام ضرورت یک جامعه دینی با ایمان است؛ گفت: هر کس امام زمان عصر خویش را نشناسد؛ نخواهد توانست به مرحله ایمان برسد هر چند که مسلمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم نادر نژاد، استاد حوزه علمیه خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه یکی از مهم ترین ضرورت ها برای یک مسلمان و شیعه شناخت و ضرورت امام معصوم(ع) در هر عصر و زمانی است؛ گفت: امام شناسی هدفی است که تمامی ائمه(ع) برای احیای آن به شهادت رسیده و امام حسین(ع) در کربلا طفل ۶ ماه خود را فدا کرده و سر مبارک ایشان بر بالای نیزه قرار گرفت.

وی افزود: امام صادق(ع) به نقل از امام حسین(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند: که امام حسین(ع) در جمع اصحابشان به آنها فرمودند: ای مردم، خداوند عزّوجلّ  بندگان را نیافرید؛ مگر برای این که او را بشناسند و هنگامی که او را شناختند عبادتش کنند و وقتی او را عبادت کردند؛ به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی پرسید ای پسر رسول خدا، پدر و مادرم به فدایت؛ شناخت خدا چیست که حضرت فرمودند این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند؛ بشناسند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: ابان بن تغلب از امام صادق (ع) پرسید: اگر کسی تمام امامان را بشناسد ولی امام زمانش را نشناسد؛ آیا مؤمن است؟ حضرت فرمودند: خیر. دوباره پرسید: آیا مسلمان است که حضرت فرمودند: بله.

خانم نادر نژاد ادامه داد: این روایت نشان می دهد؛ شاخصه های ایمان، شناخت امام زمان در هر عصر و مکانی است؛ در حالی که ممکن است؛ کسی مسلمان باشد ولی به دلیل عدم شناخت امام زمان(عج) به مرحله ایمان نرسد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ضرورت های شناخت امام، قبولی ایمان است؛ افزود: معاویه بن عمار از امام صادق(ع) درباره آیه ۱۸۰ اعراف که می فرماید: « و برای خدا، نام های نیک است؛ خدا را به آن نام ها بخوانید. » پرسید؛ حضرت در پاسخ فرمودند: به خدا قسم ما نام های نیکوی پروردگاریم که هیچ عملی را خداوند از بندگانش قبول نمی کند؛ مگر آن که ما را بشناسد.

استاد حوزه علیمه خواهران یادآور شد: ضرورت شناخت امام زمان(عج) برای مؤمن به خوبی آشکار است؛ مؤمن حقیقی برای نجات از مرگ جاهلی در مسیر شناخت امام عصر خویش گام بر می دارد؛ اولین و مهم ترین وظیفه یک منتظر در گام اول برای منتظر بودن؛ شناخت امام زمان(عج)است.

انتهای پیام/۱۱۲