دسته‌جات عزاداری با دمام، طبل و زنجیر وارد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌شوند تا صدای مظلومیت امام حسین علیه‌السلام را به گوش جهانیان برسانند و برخی دیگر نیز با دست‌های خالی بر سینه و سر می‌زنند و این نوا را سر می‌دهند که « سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد».

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، اکنون در مدرسه عاشورا به کلاس حضرت ابوالفضل علیه‌السلام رسیده‌ایم، کلاسی که در آن باید دروسی از جمله شجاعت، معرفت، وفا و مهمتر از همه تبعیت از ولایت را بیاموزیم چرا که این دروس در سیره زندگی حضرت عباس علیه‌السلام موج می‌زند و به برکت این آموزه‌ها امام حسین علیه‌السلام ایشان را برادر خود خطاب کردند.

هر چند یک روز برای عرض ارادت به پیشگاه درس‌آموز مکتب امیرالمومنین علیه‌السلام که همه داشته‌های خود را برای راه امام علی علیه‌السلام هزینه کرده کم است و محبان و عاشقان آن حضرت در لحظات مختلف زندگی خود به ویژه در هنگام حادثه ذکر «یا ابوالفضل» را بر زبان دارند اما تاسوعا فرصتی برای نمایش اوج این ارادت و ادب است.

در این روز همانطور که محبان و عاشقان اهل بیت(ع) در نقاط مختلف دنیا به ویژه ایران با گویش‌ها و زبان‌های مختلف برای برای همدردی با امام حسین علیه‌السلام به عزاداری می‌پردازند، مردم شهر مقدس قم نیز در حرم اهل بیت(ع) به عنوان همسایگان بانوی کریمه اهل بیت(س) با برپایی دسته‌جات عزاداری به سمت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حرکت می‌کنند تا به ایشان عرض تسلیت بگویند.

هر چند آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) طی این روزها به صورت مستمر میزبان دسته‌جات و هیأت‌های عزاداری است اما از صبح امروز برای تکریم علمدار کربلا خیل عظیمی از عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها حضور یافته‌اند که این حضور پرشور همانند سال‌های گذشته تا ساعاتی از بامداد امشب ادامه خواهد داشت.

هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای برپایی عزا و شعائر حسینی توسط آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) انجام شده است و آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و جمعی دیگر از مدیران و مسؤولان در کنار خدام این حرم مطهر به استقبال دسته‌جات عزاداری آمده‌اند و به آنها خوش‌آمد می‌گویند.

میدان آستانه با حضور صف‌های منسجم زنجیرزنان و شکوه المان‌هایی که نمادی از ساقی کربلاست تصویر وصف‌ناپذیری را ساخته است و برپایی دسته‌جات عزادارای غیرایرانی‌ها در کنار دسته‌جات ایرانی و ذکر مصیب اهل بیت(ع) به زبان‌های مختلف از جمله اردو، عربی و پاکستانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها به زیبایی‌های این تاسوعا افزوده است.

دسته‌جات عزاداری با وسایلی از جمله دمام، طبل، زنجیر و علم وارد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌شوند تا صدای مظلومیت امام حسین علیه‌السلام را به گوش جهانیان برسانند و برخی دیگر نیز با دست‌های خالی بر سینه و سر می‌زنند و این نوا را سر می‌دهند که « سقای حسین سید و سالار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد؛ ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، علمدار نیامد، علمدار نیامد».

عزاداران حسینی امروز با حضور پرشور خود در صفوف نماز جماعت ظهر و عصر تاسوعا در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها اثبات کردند که راه و روش امام حسین علیه‌السلام را در پیش گرفته و در امور مختلف زندگی خود از جمله عمل به دستورات دینی از سالار شهیدان الگوبرداری کرده‌اند.

زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) همانطور که در مراسم شب تاسوعای حسینی که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری و مدیحه‌سرایی سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار شد، حضور چشمگیری داشتند امروز نیز قبل از نماز ظهر و عصر در مراسم روز تاسوعا پای منبر حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری و مرثیه‌خوانی حسن حیدرزاده نشستند.

در عصر روز تاسوعا نیز در مراسم زیارت ناحیه مقدسه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری و مدیحه‌سرایی حسن شالبافان به ذکر مصیب علمدار کربلا پرداخته می‌شود.

===================

گزارش: یاسر ولیابیدگلی

===================

انتهای پیام/۱۱۵