مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها از اعزام سفیران کریمه به ۵۰۰ موکب عراقی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا یاد کرد و گفت: در موکب امسال شاهد فضاسازی مناسب در موکب، ارائه خدمات صوتی و تصویری، تداوم ارتباط با زائران بعد از سفر معنوی اربعین و برنامه‌های مختلف فرهنگی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدجواد جهانگیرزاده ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) کتابخانه کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه موکب آستان مقدس در راستای نشر معارف فاطمی و آموزه‌های اهل بیت(ع) در مسیر نجف به کربلا برپا شده است، اظهار کرد: در سال گذشته توانستیم زمینی را به مساحت ۱۲ هزار متر مربع خریداری کنیم و در سال جاری نیز زیرساخت‌های مورد نیاز را در این زمین آماده‌سازی کرده‌ایم.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات تامین زیرساخت‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یاد کرد و افزود: اعتبارات این موکب از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین تامین می‌شود، امسال از روز ۹ تا ۱۹ آبان به مدت ۱۰ روز با حضور ۳۰۰ نفر از خادمان از زائران اربعین حسینی میزبانی می‌کنیم.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی متفاوتی در موکب این موکب در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اقامه سه وعده نماز جماعت و برپایی مراسمات عزاداری با حضور سخنرانان و ذاکران اهل بیت(ع) از جمله اقداماتی است که برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های آشنایی با زندگی حضرت معصومه سلام‌الله علیها و احیاگران اربعین، اجرای طرح زیارت مجازی ویژه ضریح حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و حرم امام رضا علیه‌السلام، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و برنامه‌های معارفی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله دیگر اقدامات موکب خواهد بود.

جهانگیرزاده از اعزام سفیران کریمه به ۵۰۰ موکب عراقی در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا یاد کرد و گفت: در موکب امسال شاهد فضاسازی مناسب در موکب، ارائه خدمات صوتی و تصویری، تداوم ارتباط با زائران بعد از سفر معنوی اربعین، اجرای نمایش‌های خیابانی و مسابقات فرهنگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نسبت به حوزه رسانه نگاهی ویژه دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های حرم مطهر باید بر بال رسانه سوار شود، برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای موکب امسال انجام شده است.

جهانگیرزاده به انعکاس بیش از ۱۲۰ هزار دقیقه برنامه به صوت زنده در حوزه سیما طی سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: امسال در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بسترهای مورد نیاز ویژه اهالی رسانه فراهم شده است و امیدواریم با نصب دکل مورد نظر سرویس مناسبی را به خبرنگاران ارائه دهیم.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه پخش زنده مراسمات مختلف توسط واحدهای رسانه‌ای مستقر در موکب این آستان مقدس دنبال می‌شود، مطرح کرد: برای استقرار ۳۵ نفر از اصحاب رسانه در موکب برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمانسرای موکب حضرت معصومه سلام الله علیها در اربعین امسال از ۲۵۰ هزار نفر پذیرایی می‌کند، اظهار کرد: حسینیه موکب حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای برگزاری مراسماتی با ظرفیت سه هزار نفر پیش‌بینی و برای اسکان پنج هزار زائر نیز در سوله‌های برادران و خواهران برنامه‌ریزی شده است.

جهانگیرزاده از تنظیف عمود ۱۰۸۰ تا عمود ۱۱۸۰ با مشارکت نیروهای شهرداری یاد کرد و افزود: در سال گذشته روزانه ۵۰ هزار نفر از خدمات مختلف موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به سه میلیارد تومان برای احداث موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها با استفاده از مشارکت‌های مردمی هزینه شده است، ادامه داد: در حوزه انتظامی و امنیتی نیز با هماهنگی‌های انجام شده تیم متخصصی از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به محل موکب این آستان اعزام شده است.

انتهای پیام/۱۱۵