استاد حوزه علمیه جهان اسلام را مدیون امام حسین علیه السلام دانست و گفت: وجود اربعین تنها برای امام حسین علیه السلام نقل شده است و این به دلیل فدا کردن همه زندگی و جان خود برای جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در آستان کریمه اهل بیت (س) با اشاره به اینکه یکی از اهداف انبیاء مبارزه با انحرافات است، اظهار داشت: امام صادق علیه السلام فرمودند: «امام حسین علیه السلام خون خود برای نجات جامعه از گمراهی، ایثار کرد”.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می فرماید انبیاء را با بینات یعنی معجزه، کتاب وحی و میزان فرستادیم، افزود: یکی از معانی میزان، راه صحیح دین است، از این رو انحراف به معنای جدا شدن از راه حق است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کریم برای انحراف از تعبیر فسق استفاده کرده است، عنوان کرد: فسق به معنای خروج از مسیر حق است، بنابراین قرآن در این باره می فرماید شیطان فردی بود که از راه و مسیر حق جدا شد.

وی به معانی فاسق و منحرف اشاره و تصریح کرد: انجام کارهای بیهوده، ناعاقلانه، اهل ناروا و تهمت زدن از جمله چهار معنای فاسق بوده که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه هنگامی می توانیم انحراف را معنا کنیم که معنای صحیح آن را بدانیم، ابراز کرد: برای تشخیص انحراف در عرصه های اخلاق، سیاست، عقاید و اجتماعی چه ملاک وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ملاک صحیح بودن انحراف را فطرت دانست و ادامه داد: به شرط اسیر نشدن در هوای نفس، فطرت و وحی از جمله ملاک های تشخیص انحراف است.

استاد حوزه علمیه به دیگر انحرافات اشاره و خاطرنشان کرد: انحراف اعتقادی مانند قوم موسی، انحراف اقتصادی مانند قوم شعیب، انحراف جنسی مانند قوم لوط، انحراف خانوادگی مانند حضرت نوح، انحراف سیاسی مانند قوم بنی امیه و بنی عباس، انحراف اخلاقی مانند زیاد شدن دروغ در جامعه و انحراف اجتماعی از جمله دیگر انحرافاتی است که انبیاء الهی برای مبارزه با آنان جنگیده اند.

وی با اشاره به اینکه انحرافاتی در زندگی انسان ها وجود دارد که به آن بی توجه هستند، عنوان کرد: انحراف در نگاه مانند دیدن رشوه به چشم هدیه، انحراف اندیشه، فکر و پندار، انحراف گفتار و رفتار غلط از جمله انحرافاتی است که در زندگی انسان ها وجود دارد اما متاسفانه توجهی به آن نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی جهان اسلام را مدیون امام حسین علیه السلام دانست و بیان کرد: وجود اربعین تنها برای امام حسین علیه السلام نقل شده است و این به دلیل فدا کردن همه زندگی و جان خود برای جامعه است.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶