به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محمد واحدی با اشاره به اینکه مدیریت حرم در چهار اداره خدمت گزار آستان و زائرین گرانقدر است، اظهار داشت: اداره انتظامات و ارشاد، خدمات زائر، خدمات اماکن و اداره رواق خواهران از جمله چهار اداره ای است که مدیریت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) در خدمت آنان است.

وی با بیان اینکه خادمان حرم مطهر دارای وظایفی هستند که در دو بخش احصا می شود، افزود: وظایف عمومی خادمان در مبحث راهنمایی زائران تعریف می شود، همه خادمین در هر سمت و جایگاه خدمتی موظف به راهنمایی زائرین و پاسخ به سوالات آنان هستند.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: وظابف اختصاصی خادمان نیز بر حسب مشاغل در نظر گرفته شده و برای خدام متنوع است.

وی به خدمات خادمان در رسته های مختلف اشاره و تصریح کرد: از جمله خدمات متداول در رسته های مختلف، رسته انتظامی شامل انتظامات صحن ها، رواق ها و اقامه نماز است، رسته های خدماتی شامل کفتش داری، امانت داری، خدمات سالمندان، اشخاص گمشده، تنظیف و تطهیر، روشنایی و خدمات فروش دسته بندی می شود.

واحدی با اشاره به اینکه وقف از گذسته دور بخشی از فرهنگ مرتبط با اماکن متبرکه و اعتاب مقدس بوده است، عنوان کرد: وقف و موقوفه علاوه بر اثراتی که در جامعه برای ترویج فرهنگ انفاق، گذشت و مشارکت در ارتقاع معنوی و مادی جامعه اسلامی داشته است، در اماکن متبرکه یکی از ابزار های تامین هزینه های مادی مترتب بر اماکن بوده است.

وی ابراز کرد: از دیرباز ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت اموال و املاک خود را برای آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، وقف می کردند و این امر همچنان ادامه دارد، از این رو در چند سال اخیر علاقه مندان به آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) مشارکت های مختلفی داشته اند.

مدیر آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) ادامه داد: اطعام زائران خصوصا در ماه مبارک رمضان، برپایی ایستگاه های صلواتی، مشارکت در امور عمرانی و ساختمانی مانند ساخت زائر سرا، مشارکت در ساخت شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها و تامین برخی ملزومات خدمت رسانی و خدمت با نیت فرهنگی از عمده حوزه های مشارکت خیرین در امور مطهر حرم است.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶