پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام: در فضیلت بانوی کرامت همین بس که زیارت بامعرفت ایشان زائر را لایق ورود به بهشت می‌نماید. چرا که امام رئوف، حضرت ضامن آهو، آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام فرمودند: کسی که او را زیارت کند درحالی‌که حقش را شناخته، برای او بهشت است. در فرازی از زیارت‌نامه حضرت معصومه علیها اسلام که از امام رضا علیه‌السلام نقل‌شده است می‌خوانیم: از خدا می‌خواهیم که معرفت به شأن شمارا از ما سلب نکند او سرپرست تواناست.
آری باید قبل از هر چیز ائمه اطهار علیهم‌السلام و شخصیت‌های بزرگی همچون بانوی کرامت حضرت معصومه علیها السلام را شناخت. چراکه هرچه معرفت ما به این بزرگواران و ولی‌نعمتهایمان بیشتر باشد تاثیر زیارت‌هایمان بیشتر خواهد شد؛ و به طبع محبتمان به این بزرگواران و عزیزان بیش‌ازپیش خواهد گشت و به دنبال این حب، اطاعت هامان رنگ و بویی واقعی تر به خود خواهد گرفت.
و این است معنای واقعی شیعه بودن و شیعه زیستن و شیعه ماندن و شیعه رفتن …
شأن و مقام و منزلت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به همین نسب پاک خلاصه نمیگردد! که حضرتش منسوب به رسول مهربانی و مولای عارفان و متقیان و منسوب به امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام و دخت گرامی آقا موسی بن جعفر علیه‌السلام و خواهر گران‌قدر آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام و عمه امام جواد علیه‌السلام است. بانوی کرامت را مهربان خالقمان مقامی در شان عصمت و طهارت عطا نمود و لقب پر رمز و راز معصومه را امامی معصوم به این بانو داده است. امام رضا علیه السلام اولین کسی بود که بانو را با نام معصومه خواند. و از آن والا تر جایگاه رفیع شفیعه است که امام صادق علیه‌السلام قبل از ولادت بانو و حتی قبل از ولادت پدر گرامی حضرت معصومه سلام‌الله علیها فرمودند:
به‌زودی در قم بانویی از فرزندان من به نام فاطمه بنت موسی دفن شود که به شفاعت او همه شیعیانم وارد بهشت می‌گردند.
آری این همه، گواه بر مقام و منزلت بانوی عشق و صبر و کرامت و ایثار است که هم عالمه بودند و هم عارفه و هم محدثه. چراکه حضرتش به علوم اسلامی و آل طاها آگاهی داشتند و آن را برای دیگران و آیندگان نقل می‌نمودند.
اینک این منم و کوله باری از گناه و معصیت که سراپای وجودم را سوخته و چون دریوزگان و گدایان به درگاه پرنور و رحمت بانوی کرامت پناه آورده‌ام و خدای خویش را زیر سایه پر مهر او می‌خوانم باشد که به شفاعت حضرتش اجابت گردد.
گاهی که به دستان خالی و عاصی‌مان می‌نگریم، به خود می گوئیم آیا بازهم این دستان لیاقت دق‌الباب به حریمش را خواهند داشت؟
ای کریمه اهل‌بیت ای زینب ضامن آهو علیه‌السلام
به طمع غنی شدن نیامده‌ایم اگر ما را نرانی و بخوانی و لایق بدانی‌مان هرگز از حصن حریم حرمت بیرون نشویم.
بانوی مهر… در حریم حرمت آواز پر جبرئیل شنیده می‌شود و ما در این آستان تا آسمان خوبی به پرواز درمی آییم
بانوی کرامت… برای آرمیدن تو در این خطه، خاک از پلیدی پاک گشت تا تو ای فاطمه‌ای از فرزندان حضرت فاطمه سلام‌الله علیها! بیایی و به آن خاک و خطه آبرو عزت بخشی که گنبد باصفایت چون عقیق شرف الشمس در آن بدرخشد.
…و اینک ما در حریم این حرم سیمای خود را در تکه‌تکه آینه‌های حرمت با خشوع و خضوع می‌نگریم و خود را می‌شکنیم و هزار تکه می‌گردیم تا رأفت یابیم. دل‌شکسته می‌آییم چراکه مهربان خالقمان در نزد دل‌های شکسته است.
بانوی کرامت…
گره‌های زندگی‌مان را به تو می‌سپاریم و از تو فرصت دعا می‌طلبیم تا به درگاه الهی شفیعمان باشی.
نگاه مهربانت را از مامگیر بانو..
حسینی خرم‌آبادی