به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای نهضت سوادآموزی استان قم که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به فرارسیدن دهه بصیرت اظهار کرد: تقارن دهه بصیرت با سالروز نهضت سوادآموزی پیام مشخصی دارد چرا که سوادآموزی و بصیرت لازم و ملزوم یکدیگر هستند به این معنا که یکی از راهکارهای رسیدن به بصیرت با سواد شدن مردم با استفاده از مطالعه و تحقیق است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: بصیرت نیز برای انتقال پیام‌های خود نیاز دارد که سواد در جامعه فراگیر باشد و به لطف خداوند متعال اکنون بخش قابل توجهی از مردم ایران باسواد هستند.

وی با بیان اینکه رسیدن به بصیرت ابزارهای مشخصی دارد، عنوان کرد: معجزات الهی و قرآن کریم از جمله حجت‌های خداوند متعال است که سبب هدایت انسان‌ها به سمت روشنایی و سعادت می‌شود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: کار نهضت سوادآموزی مصداق یکی از حجت‌های الهی است چرا که در روز قیامت با اشاره به وجود این حجت، از بی‌توجهی مردم نسبت به سوادآموزی سوال پرسیده می‌شود، تسهیلات و امکانات پیش‌بینی شده در نهضت سوادآموزی برای آموختن به مردم کم سابقه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از فرصت‌های فراهم شده برای سوادآموزی استفاده کنند، گفت: بی‌توجهی نسبت به فرصت‌ها می‌تواند تهدیدهای مشخصی به دنبال داشته باشد، افراد با بی‌توجهی نسبت به امر سوادآموزی در دنیا مورد ملامت بوده و در روز قیامت نیز هیچ حجتی نسبت به غفلت خود نخواهد داشت.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در قالب نهضت سوادآموزی معارف مورد پسند الهی را به مردم ارائه دهیم، عنوان کرد: باید آموزه‌های مورد نظر اسلام که مبتنی بر کتاب و حکمت است را به مردم آموزش دهیم تا بتوانیم شاهد حرکت افراد در مسیرهای درست باشیم.

وی سوادآموزی را راهکاری برای هدایت افراد به سمت موفقیت دانست و عنوان کرد: همانطور که برخی از افراد در مسیر حق از خود فداکاری نشان می‌دهند باید در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نیز شاهد این بروز این روحیه باشیم.(p1)