به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم قاسمی روز گذشته در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در مورد آثار شکر نعمت‌های الهی اظهار کرد: یکی از آثار شکر نعمت‌های دنیایی تقویت ایمان است.

این استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه ایمان دو قسمت دارد، افزود: نیمی از ایمان به خدا، در صبر و نیمی دیگر در شکر قرار داده‌شده است و انسانی که شکرگزار نباشد نمی‌تواند ادعای ایمان کند چراکه ایمان افراد به زبان آن‌ها نیست بلکه به قلب آن‌هاست و هنگامی که قلب مؤمن پر از ایمان به خداوند متعال باشد این ایمان در رفتار و اعضای فرد متبلور می‌شود.

وی دیدن نعمات خداوند را از نشانه‌های ایمان به خدا دانست و گفت: اینکه انسان نداشتن‌های زندگی را نبیند بلکه آنچه را که دارد ببیند و شکر آن را به‌جا آورد از نشانه‌های ایمان است.

قاسمی محبوب شدن نزد درگاه خداوند متعال را از آثار وضعی شکر در زندگی هر انسانی دانست و افزود: انسان اگر می‌خواهد محبوب خالق خویش باشد باید در ابتدایی‌ترین مرحله از او برای تمامی نعمات سپاسگزار باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه‌السلام که خداوند سپاسگزاری هر بنده‌ای را دوست دارد، گفت: شکور به معنای بسیار سپاسگزار و سپاسگزاری هر فرد بستگی به میزان معرفت او دارد.

کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تصریح کرد: روزی رسول خدا(ص) در جمعی نشسته بودند و از نعمت‌های خدا پرسیدند، یکی خانه، همسر، فرزند را از نعمت‌های خدا دانست، دیگری نیز همین‌طور تا نوبت به امام علی علیه‌السلام رسید و ایشان با اشاره به ماجرای خلقت بشر فرمودند «شکر خدا که نعمت تفکر، پیامبر مهربانی چون شما، روح لطیف و خیلی نعمت‌های دیگر که قابل‌شمارش نیست را به من عطا کرد» که این اوج شکرگزاری و قدردانی از نعمات خداوند است.(P2)