به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری شامگاه گذشته در نشست اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم در سالن محراب حرم مطهر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورز در قرارگاه فرهنگی مساجد قم، اظهار داشت: آنچه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تأکیددارند، تربیت نسل انقلابی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قم با اشاره به تربیت نیروهای انقلابی در دوران انقلاب در مساجد کشور، گفت: دغدغه‌ای که امروز وجود دارد، ارتباط نسل انقلابی گذشته با نسل امروز است که تربیت نسل جدید انقلابی، باید در خاستگاه انقلاب که همان مساجد هست، انجام پذیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری افزود: البته دشمن نیز به این مسئله پی برده و ازاین‌رو تمام تلاش خود را معطوف به جدا نمودن نسل جوان از مساجد و جلوگیری از ارتباط نسل انقلابی با آن‌هاست.
وی بابیان این‌که نسل رشد یافته انقلابی در مساجد، باید ارتباط مستمری با نسل جوان داشته باشند، ادامه داد: در این مسیر، کارهای زیادی از سوی قرارگاه‌های فرهنگی مساجد انجام‌شده است، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است، فاصله زیادی داریم.
رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورز قرارگاه فرهنگی مساجد قم خاطرنشان ساخت: امروزه شبهاتی درباره مساجد و انقلاب در میان جوانان نشر یافته است که باید به آن‌ها پاسخ گفت و بهترین جایی که می‌تواند پاسخگو باشد، مساجد است. هیئت‌های اندیشه‌ورز، در کارگروه‌های مختلفی مسائل را رصد و تحلیل و تلاش می‌کنند پاسخگوی نسل جوان در عرصه‌های مختلف باشند.