به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، سلامتی و عافیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: عافیت و سلامتی از جمله مواردی است که به آن در دعاها بسیار سفارش شده است، بنابراین باید سلامتی در دنیا و آخرت را از خداوند در دعاها بخواهیم.

وی با بیان اینکه دعا عافیت و سلامتی انسان را زیاد می کند، افزود: صلوات از جمله مواردی است که عافیت ایجاد کرده و آسیب ها را دور می کند، پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید، هر فردی یک صلوات بفرستد ابواب بهشت بر روی آن باز خواهد شد.

استاد حوزه علمیه به صفات مومن اشاره و تصریح کرد: پنهان کردن غم و غصه در دل یکی از نشانه های مومن است، همچنین انسان باید علاوه بر پنهان کرده غصه ها در دل خود، شادی ها را با دیگران تقسیم کرده و گشاده رو باشد.

وی اساس خلقت را بر شادی دانست و خاطرنشان کرد: خوش رویی فقط نسبت به بندگان نیست بلکه انسان باید با روی خوش با خداوند رو به رو شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: اگر انسان بتواند مواردی مانند مشکلات اقتصادی، مصیبت، ناراحتی روحی و جسمی را کتمان کند که موجب ناراحتی دیگران نشود، یکی از صفات مومن را در خود جمع خواهد کرد.

وی انتقال سختی ها به دیگران را کار ناپسندی دانست و عنوان کرد: مصیبت های دنیا اساس ندارد از این رو نباید با انتقال سختی ها موجب ناراحتی دیگران شویم.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حزن و اندوهی که سازنده و پسندیده باشد، مطلوب است اما در غیر این صورت حزن و اندوه برای مشکلات دنیوی گناه است، غصه خوردن برای مشکلات دنیوی، ناامیدی از رحمت خداوند را درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: هیچ گاه نباید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود قیاس کنیم، باید برای خداوند زندگی کرد و گام برداشت اگر برای صحبت های مردم زندگی کنیم، به زندگی مطلوب نمی رسیم.(p1)