به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های حضرت خدیجه سلام‌الله علیها اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی با برجسته کردن این شخصیت می‌توانیم در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی الگوی مناسبی را برای مردم معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها همه دارایی‌های خود را در مسیر اسلام هزینه کردند، تصریح کرد: ایشان نه فقط از نظر اقتصادی بلکه عمر و زندگی خود را برای حضرت محمد صلی‌الله علیه وآله و دین مبین اسلام صرف کردند.
این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از صادق بودن به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته حضرت خدیجه سلام‌الله علیها یاد کرد و ادامه داد: بی‌توجهی به ارزش‌های دینی از جمله راست‌گویی یکی از علت‌های بالا بودن آمار طلاق در جامعه است.
وی بر لزوم بررسی سیره زندگانی حضرت خدیجه سلام‌الله علیها تاکید کرد و گفت: آموزه‌های بسیاری در رفتار ایشان وجود دارد که می‌توان از این آموزه‌ها برای هدایت مردم جامعه به سمت معنویت استفاده کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی امانت‌داری و خوش رفتاری را از ویژگی‌های مورد نیاز جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نگاه‌های غلط به همسران و توجه کردن به نامحرم از جمله نمونه‌های خیانت در امانت است؛ وجود این رویکردها موجب دوری زن و شوهر از یکدیگر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه زنان در تحکیم بنیان خانواده نقش قابل توجهی دارند، خاطرنشان کرد: بانوان برای حفظ زندگی مشترک خود باید اطاعت از همسر، شوهرداری و حفظ جایگاه مرد را در خانه مورد توجه قرار دهند.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ زندگی و همسرداری حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در میان بانوان آثار مثبت زیادی برای جامعه دارد، گفت: اکنون بسیاری از مشکلات زندگی افراد به علت بی‌توجهی نسبت به آموزه‌های دینی است که امیدواریم با ترویج و عمل به این آموزه‌ها بتوانیم مشکلات را نیز رفع کنیم.