به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی بامداد امروز در مراسم شب نوزدهم حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بهره‌برداری از شب‌های قدر را نیازمند آماده‌سازی قلب انسان دانست و اظهار کرد: رفتار و گفتار انسان متأثر از وضعیت روحی و درونی انسان است به همین علت اصلاح و آسیب‌زدایی روح و قلب باید مورد توجه قرار گیرد؛ پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه همه ما را به این امر مهم دعوت کردند.

وی با بیان اینکه آفت‌زدایی از قلب نیازمند توجه به آموزه‌های قرآن کریم است، تصریح کرد: اعتقاد قلبی مؤمن این است که انسان به برکت محبت به اهل‌بیت(ع) به خداوند متعال نزدیک می‌شود، فرد مؤمن به صورت متقابل برابر دشمنان نیز ایستادگی لازم را خواهد داشت.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها شنیدیم که عربستان سعودی برای صهیونیست دعا کرده و بر مردم فلسطین که برای برگرداندن سرزمین خود و مقابله با ظالم ۲۰۰ شهید داده، لعنت فرستاده‌اند؛  این انحراف نشان‌دهنده خط نگرفتن از قرآن کریم و اثبات می‌کند که سعودی‌ها اَشِدّآءُ عَلَى مؤمنین و رُحَمآءُ عَلَى صهیونیست هستند.

وی یادآور شد: خداوند متعال مقدر کرده که ضربت خوردن، بستری‌شدن و شهادت مولا در شب‌های قدر باشد تا به جایگاه والای ایشان تاکید کند و افرادی که بعد از حضرت علی علیه‌السلام متولد می‌شوند با محبت حضرت گره‌خورده و بر قاتلان ایشان لعنت بفرستند و از آن‌ها بیزاری و تبری جویند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام اسلامی نیز باید به دنبال خط‌گیری از قرآن کریم باشند، مطرح کرد: افرادی که مسیر ولایت را منحرف کرده بسترساز شهادت حضرت علی علیه‌السلام توسط ابن‌ملجم شدند نیز در شب‌ها مورد لعنت قرار گرفته‌اند چراکه قاتلان امیرالمؤمنین علیه‌السلام یک جریان هستند و عامل قتل حضرت یک شخص نیست.

وی با بیان اینکه شب‌های قدر آموزنده درس حب و بغض است، گفت اگر در این شب‌ها به دنبال بهترین‌ها هستیم باید با قلب راضی به درگاه خداوند مراجعه و از گلایه پرهیز کنیم و برای رسیدن به این مقام توسل به امام رضا علیه‌السلام بسیار مؤثر است.

امام‌جمعه قم نداشتن حسن ظن به خداوند و فقط به او توکل داشتن را از دیگر ویژگی‌های مؤمن برشمرد و ادامه داد: اگر انسان به خداوند متعال خوش‌گمان باشد و فقط بر او تکیه داشته باشد در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسد.(p1)