به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان، معاونان و پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی استان قم که در سالن محراب انجام شد، با اشاره به اینکه دهه ولایت فرصت آشنایی امت با نظام ولایی و جریان عظیم امامت است، اظهار کرد: محور و مرکزیت ولایت باید درست شناخته شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه ولایت‌مداران لایق، دانشجویان درس «شناخت دقیق نظام ولایی» هستند، گفت: خداوند متعال در آیه ۸۰ سوره اسراء الگوی رفتار ولایی را در قالب دعا برای مومن تبیین کرده است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه مبارکه می فرماید« وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا؛ و بگو که بارالها مرا (همیشه به هر جا روم به مکّه یا مدینه یا عالم قبر و محشر) به قدم صدق داخل و به قدم صدق خارج گردان و به من از جانب خود حجت روشنی که دائم یار و مددکار باشد عطا فرما

امام جمعه قم آیه ۸۰ سوره اسراء را منشور بندگی و حرکت در نظام ولایت توصیف کرد و گفت: نگاه یک انسان موحد این است که ورود و خروج خود در هر امری را از ناحیه خداوند متعال دریافت کند.

آیت‌الله سعیدی به بررسی برخی دیگر از نظام‌های غیرالهی و تفاوت الگوی رفتاری آنان با نظام اسلامی پرداخت و ابراز کرد: اقوامی و طوائفی که سلطه‌محور هستند همانند آل سعود، همه رفتارهای آن‌ها بر مدار یک حاکمیت ظالمانه تعریف شده است.

وی ادامه داد: در نظام طاغوتی آل‌سعود افراد جامعه باید بر مدار حفظ خاندان و خانواده‌ای خاص رفتار خود را تنظیم کنند؛ بر این اساس اگر در چنین نظامی برنامه‌ریزی صورت می‌پذیرد برای حفظ این خانواده خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه خادم‌الحرمین بودن از برنامه‌های حفظ خاندان آل‌سعود است، تصریح کرد: حفظ محور این طاغوت در برخی از مصادیق به طرح دوستی با اسرائیل و خرید سلاح‌های بی‌شمار از دشمن نیز تعریف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام توحیدی بر مدار خدامحوری مردمی بنا شده است، اظهار داشت: یگان ویژه در نظام توحیدی به سرکوب نمی‌اندیشد چراکه محور رفتارهای توحیدی بر حدود الهی بنا شده است.

آیت‌الله سعیدی در ادمه سخنان خود به تاریخ مالزی به عنوان یکی از مستعمره‌های نوین سرمایداری اشاره کرد و گفت: سرمایه‌داری اگر به قدرت مورد نظر خود دست یابد ملت‌ها و دولت‌ها را به زانو در خواهد آورد همچنان که در تاریخ کشورهایی شاهد هستیم با خروج سرمایه از کشورها اقدام به نابودی کشورها می‌کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه  نظام الهی با کید و مکر دشمنان از پا درنمی‌آید، گفت: در نظام اسلامی مجموعه‌های مختلف از جمله یگان ویژه بر مدار توحید کنش‌های خود را تنظیم می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه نظام اسلامی برای تقابل با دشمن از الگوهای ویژه‌ای برخوردار است، گفت: راهبر مدیریت واحد اساس عملیات نظامی است و تدبر و عمل به تدابیر رهبری معظم انقلاب زمینه نصرت‌های بزرگی برای نظام اسلامی فراهم ساخته است.(P1)