به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به علل قیام امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان اظهار کرد: این قیام در راستای اصلاح و سلامت امت بوده است، از این رو باید علل این قیام باید در عزاداری‌ها مورد توجه قرار گرفته تا همگان با اهداف آن آشنا شوند.

وی اضافه کرد: موضوع اصلاح امت، نشان می‌دهد که به چه میزان مهم بوده که حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، این چنین دست به قیام زدند و ثابت کردند که برای اصلاح جامعه باید هر کاری کرد.

امام‌جمعه قم گفت: باید جلوی کسی که در راستای آلوده کردن جامعه می‌کوشد و نسبت به آن اهتمام دارد، گرفته شود تا جامعه سالم و با نشاطی داشته باشیم.

وی به اهمیت گسترش کارهای فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که سلامت جامعه جلوی همه مشکلات را خواهد گرفت و از این رو مسئولان و نهادها باید با برنامه‌های فرهنگی و کارهای عملی خود در این راستا بکوشند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: سلامت روحی و جسمی جامعه مهم است و اگر در کنار هم قرار گیرد، مشکلات را برطرف خواهد کرد و از این رو باید دستگاه‌ها و تاثیرگذاران فرهنگی و معنوی با یکدیگر هماهنگ شده تا با برنامه های خود اجازه خدشه دار شدن اعتماد مردم را ندهند.(p2)