به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اربعین سالروزی است که تاریخ اسلام را مستعد حقیقتی از جنس وحدت کرد؛ استعدادی که به شیعه می آموخت چگونه از دین و حقیقت معنای ایمان در برابر رخنه ایجاد شده از سوی سقیفه محافظت کند.

اربعین روزی که شعار«حب الحسین یجمعنا» حدودی از هویت آن این روزها به گوش جهانیان رسانیده شده، حماسه ای که امسال حضور ملیت ها نسبت به سال گذشته از ۴۰ به ۶۰ کشور افزایش یافته و کربلا امروز بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را  بر پیکره خود میزبانی کرد.

در این سیل عظیم اربعین، جاماندگانی هستند که به یاد زینب کبرا سلام الله علیها در همان محل زندگی خود در مکانی جمع می شوند تا هویت مکتبی اربعین را شاید درک کنند.

امروز حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها میزبان همین جاماندگان بود، جاماندگانی که صبح را به حرم آمدند تا زیارت اربعین را زمزمه کرده و پس از اقامه نماز به سوی مسجد جمکران روانه شدند تا به تاریخ بفهمانند که اربعین ماموریت وصل جریان را به صبح ظهور دارد.

حجت الاسلام صادقی واعظ زیارت اربعین را با جاماندگان زمزمه کرد و مداحی این آیین، مراسم را با لحظات اذان ظهر گره زد و این چنین بود که نماز ظهر اربعین در آستان قدسی کریمه اهل بیت(ع) برپا شد.(t2)