به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام فرحزاد شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر ضمن بزرگداشت سالروز ازدواج آسمانی حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با نبی گرامی اسلام گفت: شایسته است در این روز مبارک جشن و سرور برپا و یاد و نام این بانوی بزرگ اسلام احیا شود چراکه حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با فداکاری توانستند وظیفه خود را در حد اعلا انجام بدهد وبه معنای واقعی کلمه «ام المومنین» باشد.
وی افزود: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در زمان جاهلیت و قبل از ازدواج با رسول خدا به عفت و پاک‌دامنی معروف بودند و القاب ایشان «طاهره» و «مبارکه» بوده است و تمامی ثروت خود را درراه دین اسلام هزینه نمودند.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: محبت حضرت خدیجه نسبت به رسول خدا باعث شد که خودشان ازدواج با نبی گرامی اسلام را پیشنهاد و مقدمات این امر مبارک را فراهم نمایند.
سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بر اساس روایات صادره از سوی پیامبر(ص) هر کس نام مبارک حضرت خدیجه سلام‌الله علیها را احیا نماید و راه و روش حضرت را ادامه دهد مورد محبت و عنایت رسول خدا قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام فرحزاد در ادامه گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، مادر همه مؤمنین است و درک عظمت این بانوی بزرگ اسلام بسیار سخت است و تنها خود اهل‌بیت(ع) می‌توانند مادح واقعی و درک کننده عظمت و جایگاه این بانوی بزرگ باشند.
کارشناس معارفی استان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها افزود: این بانوی بزرگوار قبل از بعثت نیز به پیامبر(ص) ایمان آورده و موحده بودند؛ اینکه عده‌ای می‌گویند قبل از ازدواج با رسول خدا با فرد دیگری ازدواج‌کرده‌اند دروغی بیش نیست.
وی در پایان تأکید کرد: درک مقامات این بانوی بزرگ اسلام بسیار سخت است چراکه در شب معراج زمانی که رسول خدا قصد برگشت به زمین را داشتند جبرئیل امین از طرف خداوند مأمور ابلاغ سلام خداوند به حضرت خدیجه سلام‌الله علیها شدند و به رسول خدا ابلاغ نمودند که خداوند به حضرت خدیجه سلام می‌رسانند.(p1)