به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی امشب در ادامه سلسله جلسات تفسیری در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیات ۱۳۷ و ۱۳۸ سوره بقره گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ ۖ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ(۱۳۷)، صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ(۱۳۸)

وی با بیان این که قرآن از آغاز نزول تاکنون حفظ‌ و از تحریف‌ها در امان بوده است، درحالی‌که تورات و انجیل کاملاً مورد تحریف واقع‌شده است، افزود: بنا بر محتوای این آیات، مسلمانان نباید از یهودیان و مسیحیان هراسی داشته باشند، چراکه خداوند مسلمانان را کفایت می‌کند و خداوند هم سمیع است و هم علیم و محافظ مسلمانان خواهد بود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اعتقادات باید صحیح و محکم باشد؛ پایه و اساس دین، داشتن اعتقادات پاکیزه و مستحکم است و سستی‌ها در عبادات از ضعف اعتقادات صورت می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: عقاید پاکیزه همانند درخت محکم و پاکیزه است که مفید، محکم، ثمره‌اش شیرین و رو به رشد است که در این راه هرگز متوقف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی یادآور شد: اعتقادات پاکیزه باید تحقیقی باشد، نه تقلیدی. تحقیقی بودن اعتقادات مایه استحکام عقاید و رشد انسان به سمت کمال است؛ دشمنان نیز دقیقاً با عقاید انسان‌ها برای درهم کوبیدن دین استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: خوارج به‌واسطه ضعف عقاید مسیر ضلالت را در پیش گرفتند و امروزه نیز وهابیت از طریق شبهه افکنی در عقاید مسلمانان قصد دارد به دین اسلام ضربه وارد نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: بنا بر محتوای آیه ۱۳۷ سوره بقره هر کس به خدا ایمان بیاورد هدایت می‌شود و هر کس ایمان نیاورد مسیر ضلالت و گمراهی را در پیش می گیرد و به انحراف کشیده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آیه ۱۳۸ سوره بقره در تبیین کلمه «صبغه الله» گفت: صبغه الله یعنی رنگ خدا و هیچ رنگی بهتر از رنگ خدا در عالم نیست که خطاب به مسیحیان داده‌شده است که بارنگ زرد غسل‌تعمید انجام می‌داده‌اند. منظور از رنگ خدایی یعنی رنگ اخلاص، تقوا، اطاعت، پاکی، بی‌آلایشی، فطرت توحیدی، نبوت، ولایت و امامت، مساوات، عدالت، عبادت و بندگی و… .