به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شب گذشته در سلسله نشست‌های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه امید به آینده یکی از مهم‌ترین موضوع‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در نشست‌ها و سخنرانی‌های مختلف خود بر لزوم ترویج امید و پرهیز از ناامیدی در عرصه‌های مختلف تاکید داشته‌اند.

وی از توکل به‌عنوان یکی از نمونه‌های امید نام برد و اضافه کرد: اگر ما با نگاه به قدرت و عدالت خداوند متعال، به نصرت الهی ایمان داشته باشیم نسبت به آینده نیز امیدوار خواهیم بود و به نتیجه نیز خواهیم رسید همانطور که امام حسین علیه‌السلام با توکل بر خداوند متعال نیز پیروز اصلی روز عاشورا شدند و به جایگاه متفاوتی در میان قلب‌های مردم جهان رسیده‌اند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی برخی مسئولان نیز دچار یأس و ناامیدی شده‌اند، تصریح کرد: بارها در ۶ سال اخیر کلمات مأیوس کننده: نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم و… شنیدیم به تعبیر دیگر ترجمان این سخن‌ها همان «خدا دیگر کمک ما نمی‌کند» یا «خدا دیگر ما را رها کرده است» خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان ما همیشه سیاه‌چاله هایی را در واقعیت‌ها به ما نشان می‌دهند تا امید ما را به خدا قطع کنند؛ فردی که امیدش به خدا قطع شد واقعیت‌های امیدبخش را دیگر نمی‌بیند و دچار یک شرک خفیف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: افرادی که در دوران دفاع مقدس مأیوس بودند از رحمت الهی که حضرت امام پای آن‌ها را از سیاست برید تا دیگر در سیاست حضور نیابند، سگ جریان‌های ناامید در دوران دفاع مقدس به جریان‌های ناامید امروز شرف دارد، نصرت‌های الهی فوج فوج آمده اما برخی همچنان در حال خارج شدن هستند.

وی از ساخت فیلم‌های هالیوودی با هزینه‌های سنگین رژیم صهیونیستی برای ضربه‌زدن به امید ملل اسلامی یاد کرد و افزود: در جامعه ما نیز فیلم‌های جنگی و مرتبط با دفاع مقدس ساخته می‌شود که وقتی بچه‌های ما از پای فیلم بلند می‌شوند می‌گویند خدا کند جنگ نشود، فیلم دفاع مقدسی است که رزمنده شجاعی را به نمایش می‌گذارد اما اثر روانی آن این است که ما با جنگ بدبخت شدیم به همین علت افراد را مأیوس می‌کند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: بنده از سردار باقرزاده تقاضا می‌کنم از آنجایی که از میراث دفاع مقدس حفاظت می‌کند، اجازه ندهد که هر فیلم و کتابی در حوزه دفاع مقدس منتشر شود، برخی همانند هالیوود فیلم می‌سازند به ظاهر قهرمان‌ها را تحسین می‌کنند به ظاهر مظلومیت‌ها نیز می‌پردازند به ظاهر ظلم‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهند اما در نهایت یأس ایجاد می‌کنند، نه قدرت، امید و نصرت؛ چنین فیلم‌هایی ضد دفاع مقدس و پایمان کردن خون شهداست.

وی اضافه کرد: بالاترین نصرت‌های الهی در دفاع مقدس پدید می‌آید، در جهاد فی سبیل‌الله پدید می‌آید، جهاد را تأسف برانگیز نشان می‌دهد ممکن است دروغ نگویند که بعضا دروغ هم می‌گویند؛ اجازه ندهیم شهدا را یکبار دیگر شهید و جانبازان را یکبار دیگر جانباز کنند، اجازه ندهیم مزار شهدا را بازهم بمباران کنند، اینها زیر بمباران‌ها به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه برخی فیلم‌ها تابوت شهدا را به رگبار می‌بندد، گفت: هر نوجوانی که از پای فیلم دفاع مقدس بلند شد اما احساس نصرت الهی را در دفاع مقدس پیدا نکرد بدانید آن فیلم سیاه و منفی است و دارد یأس ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: حتی شعرهایی که در مورد دفاع مقدس و شعرهایی که در مورد امام حسین علیه‌السلام داریم نیز باید امیدبخش باشند این روضه‌های زینب کبری(س) است او صاحب عزای اصلی است که رنج‌ها را بر دوش کشیده است، نخستین جمله‌ای که از کربلا روایت کرد مارأیت الا جمیلا بود، این طرز روایت و روضه‌خواندن است.