به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام مهدی احمدی در دیدار با محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم که در سالن جلسات معاونت فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: با مرور فرهنگ ناب اسلام، آنچه بیش از همه ما را به خود متوجه می‌کند، اهمیت و جایگاه ولایت است؛ یعنی همه چیز بر اساس ولایت بنیان نهاده شده است.
وی افزود: حرکت و فعالیت جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف کشور به ویژه حل مشکلات فنی، علمی و تخصصی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و غیره همگی حرکت در مسیر ولایت است زیرا امروزه ولی امر مسلمین این خواسته بزرگ را از همه آحاد کشور دارند و جهاد دانشگاهی نیز پیشگام این عرصه بوده است.
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خطاب به فعالان جهاد دانشگاهی یادآورشد: کار شما در راستای اندیشه‌های مقام معظم رهبری و فرهنگ متعالی مهدویت است، به صورتی که می‌توان گفت از بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و دینی که در این کشور انجام می‌شود نیز مقدس‌تر است چراکه به اعتلای نظام و جامعه اسلامی کمک می‌کند.
وی با ذکر این مطلب که به فعالیت‌‌های جهاد دانشگاهی در این عرصه‌ها غبطه می‌خوریم، افزود: جهاد دانشگاهی با اقدامات مهم خود به دنبال تقویت جبهه انقلاب و نظام اسلامی و جامعه دینی در مقابل مستکبران و کافرانی است که با انحصارگرایی در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، فناوری و غیره به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم و به ویژه نسل جوان هستند.
احمدی در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران بیان کرد: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ضربه‌های جدی به کشور وارد کرد اما یکی از مزایای آن، افزایش هم‌افزایی میان نهادهای مختلف کشور بوده است که این موضوع یک خبر و اتفاق بسیار خوشایند است.
وی افزود: استمرار این فرایند بسیار مهم و کلیدی است زیرا اگر مجموعه‌های فرهنگی کشور ظرفیت‌های محدود شده خود را در کنار هم قرار دهند می‌توانیم هر پروژه و فرایند مهمی را که اراده کنیم به مرحله انجام برسانیم.
معاون فرهنگی حرم مطهر اظهارکرد: حرم مطهر در سالهای اخیر دامنه فعالیت‌های خود را ارتقا داده است و امروزه در حوزه فرهنگی برنامه‌های وسیعی انجام شده و یا در حال انجام است که از جمله آن‌ها میتوان به اداره خانواده در این معاونت اشاره کرد که متولی بخش‌های مختلف از جمله بخش جوانان است.
وی گفت: از این روی می‌توانیم از ظرفیتهای بسیار خوبی که جهاد دانشگاهی از آنها برخوردار است استفاده کنیم؛ به همین علت باید کارگروه مشترکی ایجاد و فعالیت‌های مشترک را در قالب این کارگروه دنبال کنیم.
احمدی با اشاره به برگزاری جشنواره مهدویت از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این بخش باید از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران بیش از پیش استفاده شود زیرا مقام معظم رهبری تاکید کردند که این مسجد مقدس باید قطب و پایگاه فعالیت‌های مهدوی کشور باشد و به همین علت ما نیز باید این مسجد را تقویت کنیم.
وی گفت: هرچه از نشر مکتوب به سمت محصولات عامه پسند و جوان‌پسند برویم می‌توانیم تاثیرگذاری‌گذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشیم؛ در این زمینه حرم مطهر نیز می‌تواند از همه ظرفیتهای خود برای همکاری با این جشنواره و در سطح کلان‌تر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بهره گیرد.
انتهای پیام/