به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام حیدری کاشانی عصر روز گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های عبادالرحمن در قرآن کریم اظهار کرد: ویژگی‌های عباد الرحمن به تفصیل در سوره فرقان ذکر شده است و اگر انسان در شمار عبادالرحمن قرار نگیرد به طور قطع و یقین در شمار عباد الشیطان قرار خواهد گرفت و راه سومی متصور نیست و لذا بندگان خداوند همیشه در مصاف با بردگان شیطان هستند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عباد الرحمن که در قرآن کریم به آن اشاره شده، این است که این افراد به طور مستمر و علی‌الدوام دغدغه تربیت خانواده داشته و از خداوند درخواست مقام تقوا دارند و مقام آرامش خانوادگی و مقام پیشوایی خانوادگی را به طور مستمر طلب می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خانواده و تربیت عاشورایی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در جامعه باید جریان داشته باشد و دشمنان دین اسلام تمام تلاش خود را برای متزلزل کردن بنیان خانواده به کار گرفته‌اند و تنها با الگوهای قرآنی می‌توان استحکام خانواده را پایه‌گذاری کرد و لذا آرامش در خانواده باید به گونه‌ای حکم‌فرما شود که انسان به مقام پیشوایی متقین برسد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: تربیت مکتب حسینی یک تربیت کاملا الهی و شاکرانه در مقابل نعمات الهی بود و این مسئله باید در زندگی ارادتمندان مکتب امام حسین علیه السلام نهادینه شود.

وی تاکید کرد: روش وصول به آرامش الهی در خانواده فقط از طریق معادلات قرآنی صورت می گیرد و فضیلت شکر گزاری باید در میان خانواده ها احیا و نگرش شاکرانه در خانواده به عنوان عنصر حیاتی حکم‌فرما و نهادینه شود.

حیدری کاشانی در ادامه گفت: امام حسین علیه السلام به انسان ها می آموزد که باید به صورت مستمر نعمت های الهی را متذکر شویم و شاکر درگاه الهی باشیم و اگر انسان تا قیامت در سجده باشد تا شکرگزار یکی از نعمات الهی باشد باز هم نمی‌تواند شکر نعمت به جا بیاورد چه برسد به اینکه بخواهد شکرگزار تمام نعمات الهی که قابل شمارش هم نیستند باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: نگرش ذاکرانه به نعمات الهی و دیدگاه شاکرانه به این نعمات می‌تواند آرامش الهی را در خانواده نهادینه کند و تمام لحظات زندگی انسان همواره در مقام امتحان شکران و کفران نعمات است تا از این طریق انسان بتواند خود را به مراتب عالیه و جاودانگی برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین مرتبه شکرگزاری باید به صورت شکرگزاری عقلی باشد یعنی انسان تفکر کند که خداوند انسان را برای جاودانگی خلق نموده و باید تمام تلاش خود برای دستیابی به این نعمت بزرگ به کار گیرد.