به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت الاسلام ثنایی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: میزان دینداری انسان ها در امتحانات الهی و شرایط سخت مشخص و سنجیده می‌شود و اشخاص دروغگو و خیانت کننده در امانات اگر هم به ظاهر اهل عبادات باشند دین دار به حساب نمی آیند.
وی افزود: در آخر الزمان محافظت و نگه داشتن دین از نگه داشتن آتش در کف دستان سخت تر است.
سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: اصحاب عاشورایی در شراط سخت از دین خود عقب نشینی نکردند و در راه دین خود ثابت قدم ماندند.
حجت الاسلام ثنایی تاکید کرد: بررسی عواملی که باعث می شود دین داری انسان تقویت شود امری ضروری است.
وی یادآور شد: یکی از عواملی که باعث می شود دین داری انسان تقویت شود، افزایش یقین است به گونه ای که باور مندی حقیقی انسان به مقام پارسایان برسد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: تقویت خدا باوری و پیدا نمودن راه های رسیدن به قرب الهی نیز از دیگر عوامل تحکم دین داری و افزایش یقین است چرا که بین خداباوری و دین داری رابطه مستقیم وجود دارد.
سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: استمداد و توکل نمودن به خداوند نیز باعث افزایش یقین و دین داری می شود اما باید به آفات دین داری که عجب از نمونه های بارز این آفات است توجه جدی شود چرا که دین داری یک موهبت الهی بوده و دین دار واقعی باید خداوند را عامل این موهبت بداند.
حجت الاسلام ثنایی خاطر نشان کرد: انس با قرآن هم از دیگر عوامل تحکم و افزایش دین داری است و مسیر قرآن بنیان های دین داری را تقویت می کند مشروط بر اینکه دل انسان از آیات قرآن خوفناک و به ایمانش افزوده شود.
وی در پایان یادآور شد: اگر جوان مومنی با قرآن انس بگیرد، شرایط آن جوان نسبت به افراد بزرگسال متفاوت خواهد بود چرا که قرآن با گوشت و خون جوان عجین خواهد شد و خلوص و عیار دین داری جوان افزایش پیدا خواهد کرد.