به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم احمدپور در جمع بانوان حاضر در حلقه معارفی «وظایف منتظران» که در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برگزار شد، از انتظار به‌ عنوان حالتی نفسانی برای فرد منتظر یاد کرد و اظهار داشت: هرچه انتظار بیشتر باشد، تلاش در راستای زمینه‌سازی برای ظهور بیشتر می‌شود و همان‌طور که در روایات بیان شده یکی از بهترین اعمال، انتظار فرج است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام در مورد انتظار فرج افزود: امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند «هر فرد از شما در حالت انتظار فرج بمیرد، مانند کسی است که در خیمه امام زمان (عج) بوده است».

وی تصریح کرد: بر این اساس نزدیک‌ترین حالت انسان به پروردگار عالم، انتظار فرج است که فرد مؤمن هر صبح و شام منتظر ظهور مولای خود باشد.

احمدپور هدفمند بودن را دیگر وظیفه فرد مؤمن و منتظر عنوان کرد و گفت: هرچه انتظار قوی‌تر باشد، مهیا شدن برای فرج قوی‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق روایت ائمه معصوم(ع) در زمان غیبت حادثه‌ها و گرفتاری‌هایی وجود دارد که مؤمنان در این حوادث و گرفتاری‌ها باید گوش به فرمان فقها و علمای جامع‌الشرایط باشند که در رأس همه آن‌ها، نائب امام زمان (عج) یعنی ولایت ‌فقیه قرار دارد که ولایت‌مداری مؤمنان در اطاعت از نائب حضرت ولی‌عصر(عج) موجب اقامه حدود الهی و شکل‌گیری جامعه اسلامی و اجرای احکام اسلام می‌شود.

 احمد پور در پایان با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه‌السلام در مورد انتظار فرج یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام فرموده‌اند «هر فردی دوست دارد خدا را ملاقات کند، باید ولایت امام منتظر را دارا باشد، چون نشانه تقوا است و هرکس ولایت ما را داشته باشد، من برای او ضمانت می‌کنم که خدا او را به بهشت ببرد».