به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سید حسن سعیدی عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: شناخت و آگاهی از اوامر و نواهی خداوند و انبیاء الهی فقط برای رسیدن به مقام تقوا کفایت نمی‌کند بلکه باید به این اوامر و نواهی عمل و همچنین از الگوهایی که برای ما ارسال‌شده است تبعیت کنیم.

وی افزود: ما شیعیان وظیفه‌داریم ائمه اطهار(ع) را به‌عنوان الگو بپذیریم و از اوامر آن‌ها اطاعت کنیم به همین علت معرفت و شناخت نسبت به حضرات معصومین و الگوگیری از سیره رفتاری و عملی آن‌ها امری ضروری است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اولین وظیفه امام معصوم(ع) حفظ دین و قرآن است به همین علت امام حسن عسکری علیه‌السلام درحالی‌که در زندان و در دوران محاصره بودند تلاش می‌کردند از انحرافات دین جلوگیری کرده و با شاگردان خود ارتباط گیرند تا مبادا مکتب شیعه دچار زوال شود.

سعیدی تأکید کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام دو وظیفه بسیار سنگین را در اواخر عمر خود عهده‌دار بوده و تلاش کرند این دو وظیفه را در متن جامعه به‌خوبی اجرا کنند.

وی گفت: زمینه‌سازی برای امر مهم مهدویت در راستای استمرار منصب الهی امامت، ولایت و رهبری جامعه اسلامی و همچنین معرفی روحانیت شیعه در عصر غیبت کبرا دو وظیفه بسیار اساسی بود که امام حسن عسکری علیه‌السلام توانستند با ابتکار عمل آن‌ها را انجام دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: زمینه‌سازی برای مهدویت با معرفی امام زمان(عج) به اصحاب و یاران نزدیک به صورت ویژه توسط امام عسکری علیه‌السلام انجام شد و همچنین حضرت با روایات ناب و متقن نیز به معرفی علمای شیعه پرداختند تا در عصر غیبت، دین اسلام و مسئولیت دین‌داری ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: در رواتی امام حسن عسکری علیه‌السلام در مورد علمای شیعه می‌فرماید علمای شیعه افرادی هستند که با شیاطین و شبهه‌های آنان مقابله می‌کنند و صفت مرزبانی از عقاید را دارند و مشکلات مردم را حل خواهند کرد.

سعیدی افزود: روحانیت شیعه تا به امروز خوش درخشیده و توانسته است این مسئولیت مهم را در عصر غیبت انجام دهد و مرزهای اعتقادی شیعه توسط علمایی همچون شیخ صدوق با تألیف کتب مختلف اعتقادی محفوظ مانده و تألیفات دیگر کتب مثل الذریعه، اعیان الشیعه و فقه جواهری توانسته است محتوای مکتب تشیع را در جهان به نمایش گذارد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مبارزه علمای شیعه همچون میرزای شیرازی با استعمار و استکبار و ممانعت از غارتگری منابع اقتصادی جوامع اسلامی و دیگر فعالیت‌های روحانیون و شهادت آن‌ها در راه حفظ دین همگی نشان‌دهنده درخشش این قشر است.

وی در پایان گفت: بر اساس روایت مردم و عموم جامعه نیز باید از روحانیونی تبعیت کنند که تقوا داشته باشند و دین خدا را پاسبانی و مخالف با هوای نفس و مطیع امر مولا باشند.