به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام رزاقی عصر روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: هجرت حضرت معصومه سلام‌الله علیها منشأ تحول بسیار مهم برای امت اسلام و مکتب تشیع بود و جایگاه هجرت و آثار و برکات آن در آیات و روایات بسیار موردتوجه واقع‌شده است.

وی افزود: از نظر قرآن کریم هجرت یکی از عناوین ارزشی بسیار مهم و یکی از راه‌های گشایش در زندگی و رفع مشکلات فراروی انسان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده قرآن کریم فردی که در زمین هجرت کند در زندگی‌اش گشایش حاصل می‌شود و ایجاد یک تغییر و تحول و دست‌یابی به کمال، معنویات و مادیات در سایه هجرت امکان‌پذیر است.

رزاقی تأکید کرد: اگر فردی در مسیر هجرت از دنیا رود اجرش بر عهده خداوند است و مهاجران دارای امتیازات ویژه‌ای نزد خداوند هستند.

وی یادآور شد: هجرت از مکان و شهرها و مناطقی که معصیت الهی صورت می‌گیرد و انسان احساس می‌کند نمی‌تواند خود را محفوظ نگه دارد امری ضروری و توصیه قرآن کریم است و سکونت در اماکن فسادانگیز موجب تیرگی روح و روان انسان می‌شود و باید در قیامت پاسخگوی اعمال خود باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اگر انسان این قدرت را دارد که محیط فاسد پیرامون خود را اصلاح کند باید بماند و اصلاح کند در غیر این صورت باید هجرت نماید.

وی افزود: یکی دیگر از اقسام هجرت، هجرت علمی و هجرت در راستای کسب معارف دینی و دانش است که بسیار ارزشمند و دارای آثار و برکات فراوان و توصیه آیات و روایات است.

رزاقی تأکید کرد: هجرت از معاصی نیز از دیگر اقسام هجرت است که درآیات قرآن کریم بسیار موردتوجه و تأکید واقع‌شده و مهاجر واقعی فردی است که از گناهان هجرت کند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: هجرت از گناهانی که موجب عذاب انسان می‌شود و تصمیم بر ترک دروغ، تهمت، غیبت و کسب‌وکار حلال و دوری از گران‌فروشی، احتکار و کم‌فروشی در این اوضاع نابسامان اقتصادی بسیار امر با ارزشی است.

وی در پایان گفت: هجرت از خویشتن نیز یکی دیگر از اقسام هجرت است و انسان باید از هواها و خواسته‌های نفسانی هجرت کند و خود را نادیده گیرد و در همه حال فقط خدا و دین را در نظر داشته باشد.