به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در سومین شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه دوم که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت دعای توسل در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه انسان‌ها بهشتی بودن یا جهنمی بودن خود را مشخص می‌کنند، اظهار کرد: در این دنیای خاکی بهشتی و جهنمی در کنار یکدیگر هستند اما در دنیای آخرت پرده از میان برداشته می‌شود و میان این دو گروه تفکیک می‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه انسان‌ها فقط مدعی ایمان باشند کفایت نمی‌کند بلکه باید در آزمون‌ها مورد آزمایش قرار گیرند تا درجه ایمان آن‌ها مشخص شود و اگر هم کافر بودند و ایمانی نداشتند جایگاه آن‌ها جهنم خواهند بود و از آن‌ها در قرآن کریم به‌عنوان «اصحاب النار»  نام برده شده است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از ولایت اهل‌بیت(ع) به‌عنوان یک نعمت الهی نام برد و تصریح کرد: خداوند متعال در برخی از آیات قرآن کریم اشاره دارد به کافران که نعمت الهی را به کفر تبدیل کرده‌اند و جهنمی بودن خود را برای همگان به اثبات می‌رسانند که بر اساس روایات مختلف این نعمت همان نعمت ولایت و محبت نسبت به اهل‌بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری با دوری از ولایت اهل‌بیت(ع) خود را از نعمت خداوند الهی دور کرده‌اند، یادآور شد: در برخی از تعابیر از نعمت ولایت به‌عنوان تنها نعمت دنیا نام برده‌اند که می‌توان انسان را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

میرباقری با اشاره به اینکه با ظلم ظالمان حقیقت ولایت برای امت پوشانده شده است، ادامه داد: پایان قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها ظهور است و می‌توان از ظهور به‌عنوان ثمره قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها نام برد که در آن حقیقت ولایت امیرالمؤمنین(ع) برای همگان آشکار می‌شود.