به گزارش پایگاه قرآنی آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) همزمان با دهه فجر ویژه‌برنامه قرآنی طلوع فجر را برای فرزندان پرسنل حرم مطهر برگزار کرد و مسابقه کتبی و شفاهی این برنامه نیز امروز پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در شبستان نجمه‌خاتون(س) برپا شد.
این برنامه با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای قرآنی فرزندان پسر و دختر پرسنل حرم مطهر بانوی کرامت در چهار گروه سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۳ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال و در سه گروه امتحانی حفظ، قرائت و صحیح خوانی قرآن و معارف برگزار شد.
در این برنامه برای گروه سنی نونهالان با شرایط سنی ۴ تا ۶ سال حفظ چهار سوره معروف به چهار قل، سوره حمد و دعای سلامتی امام عصر(عج) در نظر گرفته شد.
گروه سنی ۷ تا ۹ سال نیز در بخش حفظ سوره زلزال تا ناس و آیت‌الکرسی و یا صحیح خوانی سوره طارق تا ناس با یکدیگر مسابقه دادند و در گروه سنی ۱۰ تا ۱۳ سال افراد در بخش حفظ سوره طارق تا ناس و حفظ زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و یا صحیح‌خوانی کل سوره‌های جزء ۳۰ قرآن شرکت کردند.
در چهارمین گروه سنی شامل ۱۴ تا ۱۸ سال نیز فرزندان پرسنل حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در بخش حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم و زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها همراه با ترجمه و یا قرائت ترتیل جزء‌های ۲۸ و ۲۹ قرآن با هم به رقابت پرداختند.
گفتنی است، آئین تجلیل از قرآن آموزان برتر این ویژه‌برنامه قرآنی نیز روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها برگزار خواهد شد.