پایگاه خبری حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها_حسین حسنی: ای روزها و شبهای کرامت، ای ساعات مغفرت، ای دقایق رحمت و ای ثانیه‌های محبت، کاش لحظه‌هایت برای این عاشق دلسوخته و تشنه انتهایی نداشت، چگونه خداحافظی کنم در حالی‌که هنوز دستانم خالی است و متاعی برای بدرقه‌ات ندارم، چگونه می‌روی و لحظه‌های عاشقی را از من می‌گیری در حالی‌که من محتاج عاشقی‌ام، ای زنده‌ترین شب‌های سال من و ای روح بخش‌ترین زمان مناجات من با معبود.

کاش رفتنت را گریزی بود و ماندنت را امید، کاش لحظه لحظه‌ات را در آغوش می‌گرفتم تا حسرت آغوشت بر دل گناهکارم نماند، کاش می‌ماندی و مرا با بار گناه نیامرزیده‌ام تنها نمی‌گذاشتی.

خدایا چه بد بنده‌ای بودم در روزهای بندگیت و چه بد شاکری برای باران رحمتت، چه بد خواندمت در شبهایی که منتظرم بودی و چه بد آمدم به درگاهت در لیله القدری که چشم براهم بودی، چه ناثواب گذشت بر من سیل خروشان ثوابت و چه نارفیق بودم برای بهترین رفیقم.

ای ماه خدا و ای ماه بندگی، چه بگویم از ناسپاسی‌ام در اوج نعمت و بی‌قراریم در اوج رحمت و از بی‌بهرگی‌ام در اوج بخشش، چه بگویم از بی مهری‌ام در اوج مهربانیت و از بی‌توجهی‌ام در اوج توجهت.

تنها امیدم از رفتنت آمدن دوباره‌ات هست تا جانی در بدن باشد و توانی برای همراهیت اما چگونه سر کنم دوریت را و چگونه تاب آورم فراق جان سوزت را تا زمین یک بار به دور خورشیدش بگردد و یک سال دیگر به سال‌های خسرانم بیافزاید.

تو فرصتی بودی که دل اولیاء خدا را از رفتنت به درد آوردی و زینت عبادت کنندگان عالم امام سجاد علیه‌السلام در وداعت چنین می‌گوید که «خداحافظ ای ماه بزرگ خدا و عید بزرگ اولیای خدا! خداحافظ ای بزرگ‏ترین همراه از میان زمان‏‌ها و اوقات؛ و بهترین ماه‏ها در ایّام و ساعات؛ خداحافظ ای ماهی که آرزوهای‌مان در تو نزدیک شد؛ خداحافظ ای ماهی که اعمال نیک در تو منتشر شد؛ خداحافظ ای همراه من که ارزش تو بالا بود و اکنون که می‏روی دلم را به درد می‏آوری.فراق تو برای من بسیار دردناک است. خداحافظ ای مونس من، که وقتی آمدی من را خوشحال ‏کردی و اکنون که می‏روی، من را به وحشت می‏اندازی، که بدون تو چه کنم.»

حال ما که بنده گنهکارت هستیم چه بگوییم از رفتن اوقاتی که شیطان در بند بود و انجام کارهای نیک آسان، ماهی که در آن فرصت آزادی از دوزخ بود و فرصت پاکی از گناهان، ماه امن و سلامت و ماهی که از همه ایام سال برتر بود.

خدایا در این سالی که ما را از رفتن به خانه‌ات محروم کردی و با گرفتن نعمت‌هایی همچون جمعه و جماعت گوشمالی‌مان دادی اگر ما کوتاهی کردیم، تو کوتاهی‌‏های ما را نادیده بگیر و ما را به این کوتاهی‏‌ها مؤاخذه نکن! ما را با این کوتاهی‌‏ها از برکات و غفران خود در این ساعات محروم نساز! بیا به حق کسانی که به آنان محبت داری و لطف و مرحمت کردی، ما را دست خالی از سر این سفره رد نکن! و در این مهمانی خود که برای ما برپا کرده بودی، مثل بقیه که از آنها پذیرایی کردی از ما هم پذیرایی کن.

خدایا! مگر می‌‏شود که ما را دست خالی برگردانی؟! مگر می‏‌شود کسی را دعوت کنی و او را بر سر سفره بنشانی و به او غذا ندهی؟! خیر من چنین گمانی به تو ندارم و کرمی که از تو سراغ دارم بیشتر از این است که بنده ناچیزی چون من را دست خالی برگردانی؛ یا اکرم الاکرمین.