به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سند محتوایی تکریم دختران در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها رونمایی شد.

این سند الگودهی برای تکریم دختران در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را مورد نظر قرار داده است و تقابل با جریان‌های فمنیستی ضد دین از اهداف تدوین این سند در عرصه سیاسی و اجتماعی است و الگوی مطلوب دینی تکریم دختران را در جامعه اسلامی به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

در این سند مطرح شده: در شرایط فعلی که فرهنگ غرب و مادی گرایانه برای دختران نسخه‌های جذاب دنیایی اما نابودکننده بنیان خانواده پیچیده و مطابق سند ۲۰۳۰ شاخصه‌های رشد فرهنگی دختران را در موضوعاتی کاملاً سکولار و ضد دینی دیده، اقدام متقابل برای تکریم دختران مورد نیاز است.

همچنین در این سند آمده است که تبلیغات سوء در موضوع رابطه دین و دختران باعث شده نوعی موضع‌گیری در میان قشر خاکستری دختران و تردید در میان قشر سفید دختران ایجاد شود که بروز آن در افت حجاب آن‌ها، رواج گسترده شبهات و ضعف تقوا قابل مشاهده است. کسی که باور دارد دین به او بی‌اعتناست، به طور طبیعی نسبت به دستورات دین بی‌اعتنا خواهد بود یا موضع خواهد گرفت، اما اگر احساس کند دین برای او ارزش قائل است او نیز دستورات دین را برای خود ارزش خواهد دانست.

در روایات دختران با اوصافی چون مبارکات، باقیات الصالحات، مونسات، ملطفات، محببات یاد شده‌اند که معانی عمیقی در این توصیفات نهفته است که نشان از نگاه ویژه دین به این قشر دارد. به نظر می‌رسد برای استفاده درست و فرهنگ‌سازی به مناسبت روز دختر با محوریت سالروز ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها که در طلیعه دهه کرامت است، تکریم دختران و تبیین جایگاه مهم آنان در نگاه دین و بزرگان دینی اهمیت ویژه‌ای دارد که در میان تمام عبارات، بهترین نمونه آن عبارت سرشار از احساس حضرت موسی بن جعفر در مورد دختر گرامی خویش حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها است که فرمودند: فداها ابوها… همان جمله‌ای که رسول خدا فرمودند. «فدای دخترم».

این عبارت با توجه به تبلیغات مسموم ضد دینی که صورت گرفته دارای تلنگری اثرگذار و شوک معرفتی است که حتی برای غیرمسلمانان نیز جالب‌توجه خواهد بود.

جشن بزرگ تکریم دختران در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها راهکاری عملی و کارآمد برای هویت بخشی دینی به دختران جامعه به شمار می‌رود و به لحاظ محتوایی به دنبال تبیین و نهادینه کردن این مفهوم در قلب و جان دختران جامعه اسلامی است که «دین برای دختران ارزش قائل است».