به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شاهرودی عصر امروز طی سخنانی که از صحن‌های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: تمامی زحمات انبیاء الهی در ولایت حضرت علی علیه‌السلام در یوم الغدیر تجلی پیدا نمود.

وی افزود: تمام اجزای عالم هستی را ولایت علوی در برگرفته و ولایت علوی بر تمامی موجودات و مخلوقات عرضه‌شده و رتبه‌بندی مخلوقات در درگاه خداوند بر اساس پذیرش ولایت حضرت علی علیه‌السلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بقا و ادامه زحمات انبیاء الهی و ولایت حضرت علی علیه‌السلام مشروط به ریخته شدن خونی مبارک بود که امام حسین علیه‌السلام در کربلا با خون خودشان این امر را رقم زدند و جان خود را در این مسیر فدا کرده و باعث شدند دین زنده بماند.

شاهرودی یادآور شد: محتوای ولایت و توحید انتها ندارد و انسان باید همواره در مسیر توحید و ولایت قرار گیرد تا بتواند در صراط مستقیم گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: خون سید الشهداء و مکتب امام صادق علیه‌السلام توانست مکتب تشیع و ولایت علوی را زنده نگه دارد و امام صادق علیه‌السلام به گردن تمامی شیعیان حق بزرگی دارد.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: دوران امامت تمامی اهل‌بیت(ع) همواره با خفقان و سختی‌هایی از طرف حکام ظالم مواجه بوده و زمان امام صادق علیه‌السلام نیز خفقان بسیار شدیدی حاکم بود اما امام صادق علیه‌السلام توانست با تمام توان به نشر معارف بپردازد و شبهات دینی را جواب دهد.

وی تأکید کرد: تربیت شاگردان شاخص ازنظر علمی و گسترش علوم و معارف دینی در دوران زندگانی امام صادق علیه‌السلام بسیار مهم است چراکه این امام معصوم زحمات و سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شدند اما با تمام توان اهتمام به امور دینی داشتند.