به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، نشست کتابخوان آنلاین با عنوان «دخترانه با کتاب» با حضور برخی از دختران نوجوان و جوان کتاب‌خوان و به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و آستان مقدس در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار و به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد.

در آغاز این نشست، فاطمه گائینی، عضو نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به معرفی کتاب «شاخ دماغی ها» نوشته سیده عذرا موسوی پرداخت و افزود: این کتاب تا کنون توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ های بالایی رسیده و داستان آن به لحاظ محتوایی بسیار غنی و جذاب برای مخاطب است؛ شخصیت های اصلی داستان دو نوجوان به نام های سهیل و نیلوفر هستند که داستان را روایت می کنند.

سپس رخساره محمدی، کتابدار جوان کتابخانه امام علی علیه‌السلام نیز به کتاب «خاطرات سفیر» نوشته خانم نیلوفرشادمهری اشاره کرد و اظهار کرد: این کتاب خاطرات دختر دانشجوی ایرانی است که در یکی از بهترین های دانشگاه فرانسه پذیرش می شود اما بخاطرحجابش از ورود او به دانشگاه انسم فرانسه خودداری می کنند و نیلوفر دانشگاه دیگری را برای ادامه تحصیل انتخاب می کند؛ نیلوفر با حضور در خوابگاه، با دانشجویانی با فرهنگ ها و عقاید مختلف آشنا می شود و نگرش آنها را به چالش می کشد.

در ادامه، فاطمه جدیان، عضو نوجوان کتابخانه امام علی علیه‌السلام نیز کتاب «من میترا نیستم» نوشته معصومه رامهرمزی را معرفی کرد و افزود: میترا شخصیت اصلی کتاب معروف به زینب است که برادران و خواهرانش در جبهه مشغول فعالیت و کمک به رزمندگان اسلام هستند و میترا هم بخاطر سن کمی که دارد در مدرسه با برپایی برنامه های فرهنگی با موضوع انقلاب اسلامی و امام خمینی وهمینطور شرکت در نماز جماعت، رعایت مسئله حجاب و روزه داری، علاقه خود را به اهل بیت پیامبر و امام خمینی (ره) نشان می دهد که سرانجام توسط منافقین کوردل در راه بازگشت به منزل به شهادت می رسد.

همچنین زهرا حیدری، دختر نوجوان عضو کتابخانه آیت الله خامنه ای نیز با معرفی کتاب «آتیش پاره» نوشته فاطمه بختیاری عنوان کرد: داستان درباره دختری ۷ ساله به نام زهرا است که نامه هایی را برای رزمندگان می نویسد و جعفر نیز از هسایه هایی است که سال‌ها در جبهه بوده و هربار که زخمی می شده، اهالی روستا او را رزمنده همیشه زخمی می نامیدند. در این میان زهرا با ورود به خانه پدر و مادر جعفر، نامه های جعفر را برای پدر و مادر او می خواند.

نازنین فاطمه نحوی، عضو نوجوان کتابخانه یادگار امام (ره) نیز کتاب «کاش تو را می دیدم» نوشته مژگان شیخی را معرفی کرد و گفت: این کتاب توسط انتشارات قدیانی چاپ و منتشر شده که فرازهایی از زندگی بانو حضرت معصومه سلام‌الله علیها را از کودکی، نوجوانی و جوانی به تصویر می کشد؛ زیباترین بخش کودک، فرمایش امام موسی کاظم درباره دخترشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بود که فرمودند: پدرش به فدایش باد.»

در پایان، فریماه جعفری فر، عضو نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به معرفی کتاب «سلام خدا جونم» نوشته فاطمه مسعودی پرداخت و گفت: این کتاب شامل ۴۰ نامه صمیمانه از زبان دختری ۹ ساله به خدای مهربان است. این دختر شخصیت اول داستان می باشد که درباره نکاتی همانند حیا، حجاب و نماز و … به پروردگار نامه می نویسد و از علاقه خداوند یکتا به دختران نیز سخن می گوید.

یادآور می شود؛ شعرخوانی درباره مقام و منزلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها توسط عاطفه جوشقانیان، دبیرمحفل ادبی انجمن استان و تقدیر از دختران نوجوان و جوان ارائه دهنده کتاب، پایان بخش نشست کتاب خوان «دخترانه با کتاب» بود.

خبرنگار: یاسر ولیا بیدگلی