به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم مؤذن طی گفت‌وگویی با اشاره به آغاز ثبت‌نام ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: از بدو تاسیس مرکز قرآن و حدیث تاکنون ۴۵۲ خواهر در این مرکز حافظ کل قرآن کریم شدند.

وی با بیان اینکه در ترم گذشته ۱۱۶ نفر کودک و نوجوان دختر به عنوان فراگیر در مرکز قرآن و حدیث مشغول آموزش حفظ قرآن کریم بوده‌اند، گفت: این کودکان و نوجوانان در قالب هفت کلاس مراحل حفظ قرآن کریم را آموخته‌اند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با تاکید بر رویکرد متفاوت این مرکز در آموزش حفظ قرآن به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: آموزش قرآن کریم به کودکان و نوجوانان بعد از انجام آزمون درست خوانی و روانخوانی از حفظ جز ۳۰ قرآن کریم آغاز شده و کودکان و نوجوانان پس ازحفظ جزء ۳۰ حفظ جز ۲۹ را آغاز کرده و پس از آن با حفظ ۵ جز به مرحله حفظ جزء ۲۶ وارد شده و در نهایت از جزء ۱ اقدام به حفظ دیگر اجزا قرآن کریم می کنند.

موذن دلیل آموزش حفظ قرآن کریم از جزء ۳۰را ثواب زیاد حفظ و قرائت سور این جز عنوان کرد و گفت: آموختن این جز برای کودکان و نوجوانان آسان تر بوده و ثواب قرائت زیادی نیز دارد.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان در مرکز قرآن و حدیث در مدت هشت یا چهار سال قرآن کریم را حفظ می‌کنند و کلاس های آموزش حفظ قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان در ایام سال تحصیلی یک روز در هفته بوده و در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود و در تعطیلات تابستان کلاس‌های حفظ قرآن کریم به صورت سه روز در هفته برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود؛ بنابراین کودکان برای حفظ قرآن کریم در سختی و رنج قرار نگرفته و با علاقه قرآن کریم را حفظ می کنند.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با اشاره به اینکه در ترم گذشته ۲۳۹ خواهر جوان و بزرگسال در قالب ۳۶ کلاس اقدام به حفظ قرآن کریم کرده‌اند، گفت: در ترم گذشته در مجموع ۴۵ کلاس حفظ قرآن کریم در رشته‌های مختلف برای فراگیران مرکز قرآن و حدیث برگزار شده است.

وی حفظ چهارسال، حفظ ۲ سال، حفظ آزاد و دوره‌های تثبیت را از دوره‌های مربوط به حفظ اقرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث عنوان کرد.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث اظهار کرد: پذیرش کودکان در رشته حفظ قرآن کریم از سن ۸ سال به بالا بوده و کودک باید توان خواندن و نوشتن را داشته باشد تا بتواند در کلاس‌های حفظ قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث شرکت کند.

وی افزود: در کلاس‌های حفظ در کنار حفظ قرآن کریم موارد تفسیری، نکات اخلاقی و تربیتی نیز به فراگیران مرکز آموزش داده می‌شود تا فراگیران در پرتو معارف قرآنی بتوانند به حیات طیبه قرآنی و اسلامی دست یافته و در مسیر ولایت امام معصوم حرکت کنند.

خاطرنشان می‌شود، علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث به آدرس https://qhkarimeh.ir/ می‌توانند در کلاس‌های مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(س) ثبت نام کنند.