به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سیده زهرا مؤذن طی گفت‌و‌گویی با بیان اینکه آشنایی با علوم قرآنی از مهمترین خصلت‌هایی است که می‌تواند یک مومن را برابر فتنه‌ها و آسیب‌ها بیمه کند، اظهار داشت: آشنایی با علوم قرآنی ضمن بهره‌مندی از ثواب اخروی آداب زندگی صحیح اسلامی و زندگی مومنان را به مسلمانان آموزش می‌دهد و از آنجایی که بانوان محور امر تربیت در خانواده هستند تسلط بانوان بر علوم قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز تربیت مردان و زنان معراجی شود.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) افزود: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در راستای رسالت قرآنی و اسلامی خود اقدام به برگزاری دوره‌های معارف قرآن کریم برای بانوان کرده است که این دوره‌ها شامل ترجمه و مفاهیم مقدماتی قرآن کریم، ترجمه مفاهیم ادعیه و زیارات، ترجمه و مفاهیم تکمیلی، تفسیر ترتیبی، تفسیر تنزیلی و تفسیر سور منتخب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۰ فراگیر در رشته‌های معارف قرآن کریم حضور داشتد، تصریح کرد: از بدو تاسیس مرکز قرآن و حدیث تاکنون بیش از ۱۵۰ خواهر در رشته ترجمه و مفاهیم کل قرآن کریم فارغ التحصیل شده‌اند.

موذن ادامه داد: در رشته تفسیر کل قرآن کریم نیز ۲۰ خواهر فارغ التحصیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: در کلاس‌های معارف قرآنی ضمن بیان نکات صرفی و نحوی، تفاسیر و نکات تربیتی و اخلاقی آیات قرآن کریم و ادعیه و زیارت برای بانوان تشریح می‌شود که این امر در افزایش دانش دینی به بانوان و تربیت فرزند بسیار مفید و موثر است.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث با بیان اینکه ثبت نام ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث از پنجم مهرماه آغاز شده و تا ۱۷ مهرماه ادامه دارد، یادآور شد: علاقه‌مندان با مراجعه به صفحه اختصاصی مرکز قرآن و حدیث در سایت amfm.ir می‌توانند در کلاس‌های معارف قرآنی مرکز قرآن و حدیث در ترم جدید ثبت نام کنند.