به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کتاب« فرنگیس» به همت امور فرهنگی خواهران همزمان با هفته دفاع مقدس در کانال مجازی آستان مهر معرفی شد.

این کتاب روایت خاطرات شیر زن خطه ی گیلان غرب، فرنگیس حیدرپور است که در سخت ترین لحظات جنگ، دشوارترین تصمیم را گرفت و به دنیا نشان داد زنان ایرانی چه غیرت و شجاعتی دارند.

کتاب فرنگیس با قلم مهناز فتاحی به عنوان اثر برگزیده جایزه کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شده است.

امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب فرنگیس در بیانات خویش فرموده اند« بخش ناگفته و بااهمیتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب میتوان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ی استوار و پرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ی ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیاتش به ما نشان داده است. ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارتهای مادی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اولین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنائی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ کتاب خانم فتاحی به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکر کرد».

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با این کتاب و همچنین اطلاع از برنامه‌های امور فرهنگی خواهران می‌توانند به کانال مجازی آستان مهر به آدرس @astanehmehr مراجعه کنند.