به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام سعیدی آریا طی سخنانی که از شبکه دو سیما پخش شد، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها شخصیتی هستند که امام صادق علیه السلام به وجود ایشان مباهات کرده و امید داده‌اند به شیعه که فرزندی از من در قم دفن خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰ هجری امام رضا علیه السلام به بهانه ولایت عهدی به طوس تبعید شدند، افزود: یک سال بعد حضرت معصومه سلام الله علیها برای دیدن برادر و خارج شدن از حالت فشار و خصومتی که در مدینه با این بزرگوار بود به طرف مشهد به راه افتادند و در این مسیر در ساوه مورد حمله قرار گرفتند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه به واسطه مهربانی اهل ایران امامزادگان زیادی به ایران مهاجرت می کردند، ادامه داد: بسیاری از فرزندان اهل بیت علیهم‌السلام در مسیرهای مسافرت توسط نیروهای حکومتی شناسایی می‌شدند و به شهادت می‌رسیدند و حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز در ساوه مورد حمله قرار گرفتند و در روایت است که ۲۳ نفر از اصحاب و نزدیکان حضرت در این درگیری به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امام‌زادگان در این مهاجرت‌ها با معرفی خود مردم را آگاه می‌کردند و حدیث سلسله الذهب را هم امام رضا علیه السلام با همین هدف بیان کردند، گفت: در تاریخ آمده است که دوبار مسیر حرکت امام رضا علیه السلام از مدینه به طوس تغییر کرد زیرا در مسیر سیل جمعیت دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام به استقبال امام می‌آمدند و مأموران حکومتی نگران می‌شدند و مسیر را تغییر می دادند.

سعیدی آریا با بیان اینکه یکی از علت‌های ازدواج نکردن حضرت معصومه سلام الله علیها به خاطر خفقان حکومتی بر علیه اهل بیت علیهم‌السلام و فرزندانشان بوده است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها از نظر معنویت، بزرگواری و تقوا فوق العاده بودند و تنها بانوی امام‌زاده هستند که به صورت مستقیم از معصوم زیارت‌نامه دارند.

وی بیان کرد: در مورد زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها نه تنها ضعف سند وجود ندارد بلکه عمل علمای بزرگ ما به گونه‌ای بوده که اهتمام ویژه به زیارت این امام زاده بزرگوار داشتند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه حیات و ممات امامان و امام زادگان فرقی ندارد، افزود: هدف از زیارت فقط گرفتن حاجت نیست بلکه ابراز ارادت به این خاندان باید مدنظر ما باشد و در روایت داریم که افرادی که آرزوی دیدن مهدی فاطمه را دارند آرزو به دل نمی‌مانند و اگر از دنیا رفتند هم با ظهور حضرت ملائک به سراغ این‌ها می‌آیند و به او خبر می‌دهند و او بر می‌گردد و در کنار امام زمان(عج) قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آرزوهای معنوی بی‌پاسخ نمی‌ماند، گفت: ما باید در این حرم‌های شریف اولویت‌های خودان را بدانیم و بدانیم که کدام حاجت‌ها اولویت دارد از این رو دعا برای ظهور امام زمان در اوج اولویت ها است و اینکه از خدا بخواهیم که ما را از یاران امام قرار دهد و رذائل اخلاقی را از ما دفع کند.