به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی در شب شهادت امام کاظم علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: ائمه معصومین بعد از وجود مقدس نبی گرامی اسلام ، صراط مستقیم هستند و این مسئله با صراحت در کلام نورانی رسول گرامی اسلام بیان‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران غیبت افراد جامعه مورد هجوم شیاطین واقع می‌شوند و شبهات بر افراد و جامعه وارد می‌شود طبق فرموده امام کاظم علیه‌السلام باید به سمت اهل‌بیت(ع) رفت و تعالیم اسلامی را از ائمه معصومین فراگرفت و دستوارت درست زیستن را از آن‌ها دریافت و عمل کرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تنها راه نجات از ابتلائات و مشکلات در دوران غیبت، تمسک به اهل‌بیت (ع) و متوسل شدن به ریسمان خاندان عصمت و طهارت است.

مؤمنی تأکید کرد: طبق فرموده امام کاظم علیه‌السلام کسانیکه در مسیر پیروی از اهل‌بیت(ع) استوار و ثابت‌قدم هستند از مسائل و اعمالی که فاصله با حضرات معصومین ایجاد کند اجتناب می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه رسیدن به کمال در دنیا در کلام نورانی امام کاظم علیه‌السلام ذکرشده است و برای آرامش و رستگاری باید به این دستورات  عمل کرد، برای رسیدن به غنای بدون مال ، قلب بدون حسد و سلامت در دین طبق فرموده این امام بزرگوار، باید تضرع در درگاه الهی داشته باشیم و از خداوند طلب اعطای عقل کامل کنیم.

 مؤمنی تأکید کرد: منظور از عقل کامل، عقل معاد است نه عقل حسابگر دنیوی و عقل معاش و اگر جنود عقل بر جنود جهل غلبه کند به همان اندازه انسان قانع می‌شود و زیاده‌طلب نیست و غنای باطنی ایجاد خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: رسیدن به غنا در سایه درهم و دینار حاصل نمی‌شود و ثروت زیاد نمی‌تواند غنا ایجاد کند بلکه مناعت طبع و قناعت می‌تواند غنای باطنی را ایجاد کند.

وی در ادامه گفت: صفت رذیله حسد باعث آسیب و آفت بر باطن انسان می‌شود و انسان را به سمت نفاق می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر جسم بیمار شود امکان درمانش وجود دارد اما اگر باطن انسان بیمار شود درمانش بسیار سخت است و باید از خداوند عقلی را طلب نماییم که به‌واسطه آن عبودیت حقیقی حاصل شود.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: هر نوع زیاده‌طلبی انسان را از رسیدن به حقایق عالم هستی بازمی‌دارد و انواع شهواتی که در درون انسان وجود دارد می‌تواند نور عقل را از بین ببرد.

مؤمنی اظهار داشت: طبق فرموده امام موسی کاظم علیه‌السلام بعد از معرفت به خداوند، نماز، نیکی به والدین، ترک حسد، ترک خودبینی و ترک فخرفروشی پنج عامل مهم در نزدیک شدن به خداوند است.